Pregled bibliografske jedinice broj: 257437
Utjecaj kratkoročnog ili radnog pamćenja na usvajanje govora kod djece oštećena sluha
Utjecaj kratkoročnog ili radnog pamćenja na usvajanje govora kod djece oštećena sluha // Univerzalnost verbotonalne metode u komunikaciji : sažeci : 45 godina Poliklinike SUVAG
Zagreb: Poliklinika SUVAG, 2006. str. 14-14 (poster, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 257437 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj kratkoročnog ili radnog pamćenja na usvajanje govora kod djece oštećena sluha
(Influence of short term memory or working memory on language (speech) acquisition in the children with hearing impairment)
Autori
Munivrana, Boška
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Univerzalnost verbotonalne metode u komunikaciji : sažeci : 45 godina Poliklinike SUVAG
/ - Zagreb : Poliklinika SUVAG, 2006, 14-14
Skup
Međunarodni znanstveni skup Dani Petra Guberine
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 25.05.2006. - 27.05.2006
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
radno pamćenje ; govor ; djeca oštećena sluha
(working memory ; speech ; children with hearing impairment)
Sažetak
Pojam radnog pamćenja nastao je iz pojma kratkoročnog pamćenja kao suprotnosti dugoročnom. Kratkoročno pamćenje se mjeri sekundama i minutama. Pokazano je da kratkoročno pamćenje nije jedinstven sustav, nego je to kratkoročno spremište informacija ograničena kapaciteta u kojem se mogu izvoditi i mentalne operacije na sadržaju spremišta. Radno pamćenje može dobivati podatke i iz senzoričkog pamćenja, ali i iz dugoročnog pamćenja i biti mjesto obrade tih podataka. Ono ima najmanje dva sastojka – spremište i dio za obradu. U kratkoročnom pamćenju postoji središnji izvršitelj koji regulira i nadzire pažnju i hijerarhijski je nadređen dvama aktivnim sustavima: artikulacijskoj ili fonološkoj petlji i vidno-prostornoj crtanci. Fonološka petlja sadrži i održava govorne informacije i vrlo je važna za usvajanje novog rječnika, koje uključuje dugoročno fonološko učenje. Vidno-prostorna crtanka uključuje kratkoročno spremište i kontrolne procese zadužene za registriranje vidno-prostornih informacija i njihovo obnavljanje ponavljanjem. Kao i fonološka petlja, i vidno-prostorna crtanka uključena je u dugoročno pamćenje. Ovim posterom ću prikazati rezultate dobivene ispitivanjem kratkoročnog/radnog pamćenja kod djece oštećena sluha (4-ero s UMP, 4-ero sa slušnim pomagalom). Ispitivana je dužina slušnog i vidnog zapamćivanja redoslijeda riječi i brojeva ; sposobnost vizualnog zapamćivanja slika i njihovog rasporeda na papiru ; te sposobnost zapamćivanja redoslijeda vizualne (svjetlosne) stimulacije. Dobiveni rezultati, pojedinog ispitanika, uspoređeni su sa stupnjem razvijenosti govora i pokušala se pronaći korelacija među njima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-0207002 - Verbotonalna metoda i umjetna pužnica: program dijagnostike i rehabilitacije (Runjić, Nađa, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Poliklinika SUVAG
Profili:
Boška Munivrana
(autor)