Pregled bibliografske jedinice broj: 257338
Obrazovni resursi i zapošljivost mladih
Obrazovni resursi i zapošljivost mladih // Mladi između želja i mogućnosti. Položaj, problemi i potrebe mladih Zagrebačke županije / Ilišin, Vlasta (ur.).
Zagreb: Institut za društvena istraživanja ; Županija Zagrebačka, 2006. str. 93-141
CROSBI ID: 257338 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovni resursi i zapošljivost mladih
(Educational Resources and Youth Employability)
Autori
Potočnik, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Mladi između želja i mogućnosti. Položaj, problemi i potrebe mladih Zagrebačke županije
Urednik/ci
Ilišin, Vlasta
Izdavač
Institut za društvena istraživanja ; Županija Zagrebačka
Grad
Zagreb
Godina
2006
Raspon stranica
93-141
ISBN
953-6218-30-5
Ključne riječi
Mladi, obrazovanje, zapošljavanje, tržište rada, poduzetnički potencijal
(Youth, education, employment, labour market, entrepreneurship potential)
Sažetak
Ispitivanje obrazovnih resursa mladih u Zagrebačkoj županiji pokazalo je da oko petine njih nema kvalifikacija (većinom su to srednjoškolci), jednak je broj mladih sa zanatskom/industrijskom školom, polovica ih ima četverogodišnje srednjoškolsko obrazovanje, a svega desetina akademski stupanj. Istodobno, petina mladih iz našeg uzorka ne planira daljnje školovanje, dok ih gotovo dvije petine želi steći fakultetsku diplomu. Skoro tri petine mladih smatra da neće imati problema u ostvarivanju svojih obrazovnih planova, a malo više od desetine drži da će njihovo buduće obrazovanje biti popraćeno problemima. Pritom je dvotrećinska većina ispitanika orijentirana na Zagreb kao mjesto gdje planira steći željeno obrazovanje. Najzastupljenija izvanškolska aktivnost je vezana uz sportske klubove, potom dolazi učenje stranih jezika pa plesni tečajevi. Od razloga nesudjelovanja u izvanškolskim aktivnostima, nepostojanje određenih sadržaja i nepostojanje želje za sudjelovanjem u ponuđenim sadržajima privukli su gotovo jednak broj ispitanika, no u tom pogledu postoje znatne razlike između pojedinih aktivnosti. Tako se pokazalo da je mladima najmanje bilo dostupno da se uključe u aktivnosti debatnih klubova, radionica za razvoj tehničkih vještina, PC/internet radionica, škole u prirodi i novinarskih radionica. Znanje stranih jezika pokazuje izrazitu usmjerenost na engleski jezik i zanemarivanje drugih svjetskih jezika, a na osnovi dobivenih rezultata može se pretpostaviti da većina mladih koliko-toliko poznaje samo jedan strani jezik.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
0100004
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Dunja Potočnik
(autor)