Pregled bibliografske jedinice broj: 256147
Vibracije tramvajskih kolosijeka
Vibracije tramvajskih kolosijeka // Problematika kolosijeka u urbanim sredinama
Zagreb, Hrvatska, 2006. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 256147 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vibracije tramvajskih kolosijeka
(Vibration of tram tracks)
Autori
Lakušić, Stjepan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
Problematika kolosijeka u urbanim sredinama
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 07.05.2006
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Vibracije; buka; tramvajski kolosijek; tramvajsko vozilo; diskretno oslonjena tračnica; kontinuirano oslonjena tračnica
(Vibration; noise; tram track; tram vehicle; discrete instalation of rail; continuously instalation of rail)
Sažetak
Jedan od najvažnijih ciljeva kod projektiranja i izvođenja tramvajskih kolosijeka u urbanim sredinama je prvenstveno smanjenje buke i vibracija uzrokovanih kretanjem tramvajskih vozila. Buka i vibracije posebno dolaze do izražaja na mjestima križanja tramvajskih kolosijeka gdje je ugrađen određeni broj kolosiječnih sklopova i skretnica. Na navedenim mjestima prisutni su prekidi voznih trakova što izaziva trenutne udare uslijed prolaska kotača vozila. Upravo navedeni udari uzrokuju ne samo povećanje dinamičkih opterećenja na kolosijek, već i povećanje buke i vibracija. Prikazani su rezultati dobiveni istraživanjem dva tipa tramvajskih konstrukcija, vezanih za način oslanjanja tračnice na podlogu, diskretni način te kontinuirani način oslanjanja tračnice. Prvi tip konstrukcije predstavlja standardni način za izvođenje kolosijeka u Zagrebu dok drugi tip konstrukcije predstavlja novo tehničko rješenje. Kod komparacije navedenih sustava razmatrano je nekoliko parametara: ubrzanja, vibracije i vlastite frekvencije tračnica, vibracije podloge kolosijeka, razina buke te zvučnog tlaka uslijed udarnog opterećenja. Na temelju izloženih rezultata istraživanja, Zagrebački električni tramvaj donio je odluku da se rekonstrukcija križanja Jurišićeva-Draškovićeva, izvede upravo sa predloženim kontinuiranim načinom oslanjanja tračnice na podlogu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA