Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 255336

Utjecaj izvora informacija na uspjeh u motoričkom učenju: verbalna uputa, vizualno modeliranje i povratna informacija o izvedbi


Barić, Renata
Utjecaj izvora informacija na uspjeh u motoričkom učenju: verbalna uputa, vizualno modeliranje i povratna informacija o izvedbi, 2006., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 255336 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj izvora informacija na uspjeh u motoričkom učenju: verbalna uputa, vizualno modeliranje i povratna informacija o izvedbi
(Influence of information sources on efficiency of motor learning: verbal instruction, visual modelling and knowledge of performance)

Autori
Barić, Renata

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Filozofski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
24.02

Godina
2006

Stranica
37

Mentor
Buško, Vesna

Ključne riječi
motoričko učenje; povratne informacije; ritmička gimnastika
(motor skill learning; feedback information (KP); rhythmic gymnastics)

Sažetak
U okviru eksperimenta provjeravan je utjecaj izvora i količine informacija na uspjeh u učenju jednog motoričkog zadatka. 65 studentica prve godine Kineziološkog fakulteta, podijeljenih u 6 eksperimentalnih skupina učilo je složeni motorički zadatak iz ritmičke gimnastike (vježba s vijačom) kroz 48 pokušaja organiziranih u 8 serija. Učile su u različitim eksperimentalnim uvjetima, tj. na temelju različite početne upute (verbalna, vizualna, kombinacija verbalne i vizualne) te sa ili bez povratnih informacija za vrijeme učenja. Rezultati dobiveni 3x2x8 analizom varijance za ponovljena mjerenja pokazuju da je za učenje složene motoričke vještine važna količina informacija koju početnik ima na raspolaganju. Učenje je uspješnije ukoliko je početna uputa vizualna ili kombinacija verbalne i vizualne, nego ako se radi samo o verbalnoj uputi. Učenje je brže i razina naučenosti je viša ukoliko početnik dobiva povratne informacije. Upute različite složenosti pružaju različite informacije početniku. Uz verbalnu uputu češće su bazične pogreške, dok ostale vrste uputa daju dovoljno informacija za usvajanje osnovnog kretnog obrasca, a pogreške pri učenju više su pogreške nadogradnje, vezane uz finije koordinacijske ili manipulacijske zahtjeve složene vještine koja se uči.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0034211

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vesna Buško (mentor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada darhiv.ffzg.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Barić, Renata
Utjecaj izvora informacija na uspjeh u motoričkom učenju: verbalna uputa, vizualno modeliranje i povratna informacija o izvedbi, 2006., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
Barić, R. (2006) 'Utjecaj izvora informacija na uspjeh u motoričkom učenju: verbalna uputa, vizualno modeliranje i povratna informacija o izvedbi', diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Bari\'{c}, Renata}, year = {2006}, pages = {37}, keywords = {motori\v{c}ko u\v{c}enje, povratne informacije, ritmi\v{c}ka gimnastika}, title = {Utjecaj izvora informacija na uspjeh u motori\v{c}kom u\v{c}enju: verbalna uputa, vizualno modeliranje i povratna informacija o izvedbi}, keyword = {motori\v{c}ko u\v{c}enje, povratne informacije, ritmi\v{c}ka gimnastika}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Bari\'{c}, Renata}, year = {2006}, pages = {37}, keywords = {motor skill learning, feedback information (KP), rhythmic gymnastics}, title = {Influence of information sources on efficiency of motor learning: verbal instruction, visual modelling and knowledge of performance}, keyword = {motor skill learning, feedback information (KP), rhythmic gymnastics}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font