Pregled bibliografske jedinice broj: 255336
Utjecaj izvora informacija na uspjeh u motoričkom učenju: verbalna uputa, vizualno modeliranje i povratna informacija o izvedbi
Utjecaj izvora informacija na uspjeh u motoričkom učenju: verbalna uputa, vizualno modeliranje i povratna informacija o izvedbi, 2006., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 255336 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj izvora informacija na uspjeh u motoričkom učenju: verbalna uputa, vizualno modeliranje i povratna informacija o izvedbi
(Influence of information sources on efficiency of motor learning: verbal instruction, visual modelling and knowledge of performance)
Autori
Barić, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
24.02
Godina
2006
Stranica
37
Mentor
Buško, Vesna
Ključne riječi
motoričko učenje; povratne informacije; ritmička gimnastika
(motor skill learning; feedback information (KP); rhythmic gymnastics)
Sažetak
U okviru eksperimenta provjeravan je utjecaj izvora i količine informacija na uspjeh u učenju jednog motoričkog zadatka. 65 studentica prve godine Kineziološkog fakulteta, podijeljenih u 6 eksperimentalnih skupina učilo je složeni motorički zadatak iz ritmičke gimnastike (vježba s vijačom) kroz 48 pokušaja organiziranih u 8 serija. Učile su u različitim eksperimentalnim uvjetima, tj. na temelju različite početne upute (verbalna, vizualna, kombinacija verbalne i vizualne) te sa ili bez povratnih informacija za vrijeme učenja. Rezultati dobiveni 3x2x8 analizom varijance za ponovljena mjerenja pokazuju da je za učenje složene motoričke vještine važna količina informacija koju početnik ima na raspolaganju. Učenje je uspješnije ukoliko je početna uputa vizualna ili kombinacija verbalne i vizualne, nego ako se radi samo o verbalnoj uputi. Učenje je brže i razina naučenosti je viša ukoliko početnik dobiva povratne informacije. Upute različite složenosti pružaju različite informacije početniku. Uz verbalnu uputu češće su bazične pogreške, dok ostale vrste uputa daju dovoljno informacija za usvajanje osnovnog kretnog obrasca, a pogreške pri učenju više su pogreške nadogradnje, vezane uz finije koordinacijske ili manipulacijske zahtjeve složene vještine koja se uči.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA