Pregled bibliografske jedinice broj: 255200
Ideologija i društveno komuniciranje
Ideologija i društveno komuniciranje // Kulturni radnik, XLII (1989), 1; 45-57 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 255200 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ideologija i društveno komuniciranje
(Ideology and social communication)
Autori
Dragojević, Sanjin
Izvornik
Kulturni radnik (0023-5253) XLII
(1989), 1;
45-57
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
ideologija; masovni mediji; modeli komuniciranja; protok informacija
(flow of information; idelology; massmedia; models of communications;)
Sažetak
Slobodan protok informacija jedan je od najvažnijih preduvjeta konstituiranja slobodnog društvenog života koji je, opet, nezamisliv bez postojanja javnosti. S druge strane, suvremeno javno komuniciranje najuže je vezano uz komunikacijaske sisteme i nezamislivo je bez razgranate tehnološke podrške (naročito kad su u pitanju masovni mediji), što ne samo da olakšava kontrolu odašiljanja kontrolom mogućnosti da neka poruka bude prezentirana preko medija, već ujedno predstavlja i najefikasnije sredstvo za prezentiranje, održavanje i infiltriranje prevladavajućeg ideološkog obrasca. Uslijed jednosmjernog javnog komuniciranja ono je ujedno i monološko, te je tako implicitno odstranjena mogućnost neposrednog komunikacijskog dijaloga, čije je otvoreno pitanje o komunikacijskom pomaku, odnosno o uspostavljanju novog (prvenstveno dijaloškog) komunikacijakog modela. Ekološki pokreti, sa svojim široko postavljenom problematikom, pridonijeli su nekim društvenim pretpostavkama njegovoga uspostavljanja, dok je razvoj novih komunikacijaskih tehnologija taj model učinio ostvarivim.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Politologija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet političkih znanosti, Zagreb,
Akademija dramske umjetnosti, Zagreb
Profili:
Sanjin Dragojević
(autor)