Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 254393

Hrvatski nacionalni obrazovni standard za tjelesnu i zdravstvenu kulturu


Horvat, Vatroslav; Prskalo, Ivan; Neljak, Boris
Hrvatski nacionalni obrazovni standard za tjelesnu i zdravstvenu kulturu // Metodika, 7 (2006), 1; 123-131 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 254393 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Hrvatski nacionalni obrazovni standard za tjelesnu i zdravstvenu kulturu
(The Croatian national educational standards for physical education)

Autori
Horvat, Vatroslav ; Prskalo, Ivan ; Neljak, Boris

Izvornik
Metodika (1332-7879) 7 (2006), 1; 123-131

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
kineziološka metodika ; obrazovni standard ; tjelesna i zdravstvena kultura ; plan i program
(teaching metodology of kinesiology ; educational standards ; physical education ; program)

Sažetak
Nacionalni obrazovni standard, kao cjeloviti pristup obrazovnomu procesu koji uključuje ciljeve odgoja i obrazovanja, odgojno-obrazovne sadržaje, prijedloge metoda poučavanja, očekivane ishode učenja i poučavanja te nastavno okružje, postaje otvoreni sustav koji omogućuje unapređenje školstva. Izradi Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda pristupilo se 2004. godine. U svojoj ideji Hrvatski nacionalni obrazovni standard (HNOS) je imao za cilj rasteretiti učenike enciklopedijskih sadržaja i usmjeriti ih na stvaranje temeljnoga sustava trajnih osnovnih znanja, na stvaralaštvo, sposobnost rješavanja problema i cjeloživotno učenje. Tako se određeni ciljevi obrazovanja u Hrvatskoj podudaraju s ciljevima obrazovanja u razvijenim zemljama. Takav pristup ciljevima i zadacima odgojno - obrazovnog rada prihvaćen je i oživotvoren u primijenjenoj kineziologijskoj disciplini Kineziološkoj metodici. Pored općih načela, povjerenstvo za izradu kataloga znanja, koji su imali za cilj izbor temeljnih znanja i rasterećenje kurikuluma, je predvidjelo i određene specifične kriterije prigodom odabira znanja: objektivnost, primjerenost, sigurnost, korisnost razvoj antropoloških obilježja učenika, interes i potrebe učenika. Povjerenstvo je također određeni broj kataloških znanja predvidjelo kao temeljna kataloška znanja, koja svaki učenik mora svladati u pojedinim razredima. Teme koje su ispunjavale sve ili većinu kriterija i principa uvrštene su u popis HNOS, s time da je za svaku temu navedena njihova primjenjivost u radu s djecom oštećenog zdravlja. Svaka tema je, s obzirom na stupanj oštećenja djeteta, dobila i preporuku o mogućnosti provođenja. Ovako izrađen obrazovni standard je ponuđen na javnu raspravu i prihvaćen od strane prosudbenog povjerenstva. Na tim temeljima je izrađen program tjelesne i zdravstvene kulture za osnovne škole. Hrvatski nacionalni obrazovni standard je u potpunom suglasju s kineziologijskom znanošću i njenom primijenjenom disciplinom kineziološkom metodikom. On predstavlja znanstveno utemeljenu osnovu programiranja rada u području kineziološke edukacije. Pri tomu se nužno oslanja na učitelja – praktičara, koji ima potpunu slobodu i odgovornost u radu. Predloženi sadržaji imaju orijentacijski karakter, jer niti jedan program ne može, unaprijed, utvrditi sadržaje koji će zadovoljiti potrebe svih učenika. Za razliku od drugih predmeta program tjelesne i zdravstvene kulture mora osim edukativnih potreba zadovoljiti i potrebe koje proizlaze iz aktualnog antropološkog statusa svakog pojedinog učenika.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Kineziologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ivan Prskalo (autor)

Avatar Url Vatroslav Horvat (autor)

Avatar Url Boris Neljak (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Horvat, Vatroslav; Prskalo, Ivan; Neljak, Boris
Hrvatski nacionalni obrazovni standard za tjelesnu i zdravstvenu kulturu // Metodika, 7 (2006), 1; 123-131 (domaća recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Horvat, V., Prskalo, I. & Neljak, B. (2006) Hrvatski nacionalni obrazovni standard za tjelesnu i zdravstvenu kulturu. Metodika, 7 (1), 123-131.
@article{article, author = {Horvat, Vatroslav and Prskalo, Ivan and Neljak, Boris}, year = {2006}, pages = {123-131}, keywords = {kineziolo\v{s}ka metodika, obrazovni standard, tjelesna i zdravstvena kultura, plan i program}, journal = {Metodika}, volume = {7}, number = {1}, issn = {1332-7879}, title = {Hrvatski nacionalni obrazovni standard za tjelesnu i zdravstvenu kulturu}, keyword = {kineziolo\v{s}ka metodika, obrazovni standard, tjelesna i zdravstvena kultura, plan i program} }
@article{article, author = {Horvat, Vatroslav and Prskalo, Ivan and Neljak, Boris}, year = {2006}, pages = {123-131}, keywords = {teaching metodology of kinesiology, educational standards, physical education, program}, journal = {Metodika}, volume = {7}, number = {1}, issn = {1332-7879}, title = {The Croatian national educational standards for physical education}, keyword = {teaching metodology of kinesiology, educational standards, physical education, program} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Contents pages in Education
  • Educational Research Abstracts online





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font