Pregled bibliografske jedinice broj: 253937
Eksperimentalna identifikacija karakteristika trenja klizanja između autogume i ledene podloge
Eksperimentalna identifikacija karakteristika trenja klizanja između autogume i ledene podloge, 2006., diplomski rad, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 253937 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Eksperimentalna identifikacija karakteristika trenja klizanja između autogume i ledene podloge
(Experimental identification of tire-road sliding friction characteristics)
Autori
Kunštek, Ivica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
30.03
Godina
2006
Stranica
45
Mentor
Deur, Joško
Ključne riječi
eksperimentalna identifikacija; trenje; autoguma; ledena podloga
(experimental identification; friction; tire; ice surface)
Sažetak
U ovom radu opisana je eksperimentalna identifikacija karakteristika trenja klizanja između autogume i ledene podloge za razne radne parametre autogume, poput vremena mirovanja, početne uzdužne sile, okomite sile i nagiba rampe primjenjene sile. Eksperimentalni rezultati dobiveni su na eksperimentalnom električnom vozilu Fakulteta strojarstva i brodogradnje. Vozilo je opremljeno s tri jednaka standardna kotača dimenzija '15'. Vozilo se pogoni električnim servo motorom ugrađenim u prednji kotač, te upravlja industrijskim računalom uz bežični prijenos podataka između operatera i vozila. Identifikacija karakteristika trenja klizanja provedena je na stražnjim kotačima vozila, koji su pritom bili mehanički blokirani. Vučna sila ostvarena je preko prednjeg pogonskog kotača. Stražnji kotači su se nalazili na ledenoj podlozi, a prednji kotač je bio postavljen na podlogu velikog trenja kako bi se ostvario prijenos vučne sile bez proklizavanja. Radni parametri su tijekom provođenja eksperimentalne identifikacije odabrani po principu slučajnog odabira. Vučna sila pogonskog kotača rekonstruirala se na osnovu jednostavnog dinamičkog modela pogonskog kotača u longitudinalnom smjeru, uz zanemarenja utjecaja dinamike bočnih stranica gume. Sila trenja klizanja blokiranih stražnjih kotača rekonstruirana je iz jednostavnog modela vozila. Rezultati ispitivanja statičke sile trenja klizanja između autogume i ledene podloge za navedene radne parametre prikazani su u grafičkom obliku, te je provedena njihova analiza. Vršna vrijednost sile trenja klizanja ovisi o nagibu rampe primjenjene sile i o okomitoj sili. Vrijeme mirovanja autogume kao i početna sila ne utječu na vršnu vrijednost sile trenja klizanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
0120053
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Joško Deur
(mentor)