Pregled bibliografske jedinice broj: 25383
Komponente samoreguliranog učenja i školski uspjeh
Komponente samoreguliranog učenja i školski uspjeh // Društvena istraživanja, 8 (1999), 4; 529-541 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 25383 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Komponente samoreguliranog učenja i školski uspjeh
(Components of self-regulated learning and school achievement)
Autori
Rijavec, Majda ; Raboteg-Šarić, Zora ; Franc, Renata
Izvornik
Društvena istraživanja (1330-0288) 8
(1999), 4;
529-541
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
strategije učenja; školski uspjeh; atribucije; samopoštovanje
(learning strategies; school achievement; attributions; self-esteem)
Sažetak
Istraživanje je imalo za cilj ispitati po kojim komponentama samoreguliranog učenja (strategije učenja, uvjerenja o samoefikasnosti, ciljna orijentacija i samopoštovanje) se razlikuju učenici različitog školskog uspjeha. Ispitano je 130 dječaka i 126 djevojčica petog i šestog razreda tri osnovne škole u Zagrebu. Učenici su po svom školskom uspjehu podijeljeni u tri skupine: odlični, vrlo dobri i dobri. Diskriminacijska analiza pokazala je da se te tri skupine učenika međusobno razlikuju u četiri ispitane varijable. Što učenici imaju bolji školski uspjeh to više procjenjuju da imaju sposobnosti potrebne za učenje i da se u školi više zalažu (uvjerenja o samoefikasnosti). Bolji uspjeh učenika u ovom istraživanju također je povezan i s manjom upotrebom površinskog procesiranja kao strategije učenja i većim samopoštovanjem.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Social SciSearch
- Research Alert