Pregled bibliografske jedinice broj: 253758
Brojenje: stječemo li prije načela ili vještinu?
Brojenje: stječemo li prije načela ili vještinu? // Suvremena psihologija, 9 (2006), 1; 21-34 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 253758 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Brojenje: stječemo li prije načela ili vještinu?
(Counting: do we first acquire the principles or the skill)
Autori
Vlahović-Štetić, Vesna ; Nadilo, Marija ; Pavlin-Bernardić, Nina
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 9
(2006), 1;
21-34
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
brojenje; dob; prostorni raspored elemenata; model
(counting; age; spatial arrangement of elements in the set;)
Sažetak
Brojenje je vještina koju djeca svladavaju relativno rano. Pritom moraju usvojiti neka osnovna načela (pridruživanje « ; ; jedan prema jedan» ; ; , ordinalnost i kardinalnost). Unatoč brojnim istraživanjima još je snažna dvojba o tome prethodi li kod brojenja usvajanje načela vještini ili je redoslijed usvajanja obrnut. U skladu s modelom „ načela prije vještine“ ovim radom provjeravano je postoje li razlike u uspješnosti brojenja djece različite dobi i to s obzirom na prostorni raspored elemenata u skupu, postoje li razlike po dobi u dječjoj uspješnosti u prepoznavanju pravilnog i nepravilnog brojenja koje obavlja netko drugi (lutak), te postoje li razlike u dječjoj uspješnosti u brojenju (proceduralno znanje) i prepoznavanju pravilnosti brojenja (konceptualno znanje). U istraživanju je ukupno sudjelovalo 88 sudionika podijeljenih u tri dobne skupine: mlađa (djeca od 5 do 6 godina) srednja (djeca od 6 do 7 godina) i starija (djeca od 7 do 8 godina). Utvrđeno je da su djeca iz srednje i starije dobne skupine značajno uspješnija u brojenju od djece iz mlađe skupine. Sudionici su bili najuspješniji u brojanju na setu s rasporedom elemenata u redu, pa u trokutu, a najmanje su uspješni bili kada su elementi bili raspoređeni u kružnici ili po slučaju. Podjednako se uspješno prepoznaje pravilno i nepravilno brojenje lutka pri čemu su opet djeca iz srednje i starije skupine uspješnija od mlađe. Uspješnost djece u brojenju je značajno bolja od uspješnosti u prepoznavanju pravilnosti brojenja. Dobiveni nalazi nisu potvrdili model „ načelo prije vještine“ , naprotiv, ukazuju na bolju dječju usvojenost proceduralnog nego konceptualnog znanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Sociological Abstracts
- PsycINFO