Pregled bibliografske jedinice broj: 253662
EFEKTI STRATEGIJE SMANJIVANJA STRESA KOD DJECE I NJIHOVIH OBITELJI U PROCESU PRILAGODBE NA VRTIĆ
EFEKTI STRATEGIJE SMANJIVANJA STRESA KOD DJECE I NJIHOVIH OBITELJI U PROCESU PRILAGODBE NA VRTIĆ // Zbornik radova 12. Dana predškolskog odgoja Splitsko-dalmatinske županije “ ; ; Mirisi djetinjstva” ; ; , Trogir, / Davor Mikas (ur.).
Split: Dječji vrtići Županije splitsko-dalmatinske, 2005. str. 43-54 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 253662 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
EFEKTI STRATEGIJE SMANJIVANJA STRESA KOD DJECE I NJIHOVIH OBITELJI U PROCESU PRILAGODBE NA VRTIĆ
(Effects of the strategy reducing stress at children and their parents during accommodation process in kindergarten)
Autori
Veselinović, Zvjezdana ; Rendulić, Dina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova 12. Dana predškolskog odgoja Splitsko-dalmatinske županije “ ; ; Mirisi djetinjstva” ; ; , Trogir,
/ Davor Mikas - Split : Dječji vrtići Županije splitsko-dalmatinske, 2005, 43-54
Skup
12. Dani predškolskog odgoja Splitsko-dalmatinske županije
Mjesto i datum
Trogir, Hrvatska, 11.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
prilagodba; stres; stresor; mehanizmi suočavanja sa stresom; iscrpljenost
(accommodation; stress; stressor; mechanisms confronting with stress; distress)
Sažetak
Polazak djeteta u vrtić predstavlja stres za dijete, njegovu obitelj i odgajatelje. Kako je dijete sklono projicirati suštinske osjećaje roditelja u svojim ponašanjima potrebno se u procesu prilagodbe na vrtić, osim na dijete, usredotočiti na ublažavanje stresa kod roditelja i odgajatelja. Stoga je osmišljena sustavna strategija smanjivanja stresa tijekom procesa prilagodbe, usmjerena na dijete, obitelj i odgajatelje. Na temelju rezultata primjene različitih vrsta mjernih instrumenata, izgleda da kroz opisani proces, polazak djeteta u vrtić za roditelja djelomično prestaje biti stresor, možda zbog « ; ; filtriranja» ; ; kroz upoznavanje konteksta vrtića s posljedičnim stjecanjem povjerenja. Razdoblje prilagodbe djeteta na vrtić, uobičajeno je u principu stresno za odgajatelje. Međutim, u ovom istraživanju rezultati samoprocjene odgajatelja pokazuju da je njihova iscrpljenost prosječna. Terapeutsko i suportivno djelovanje vjerojatno u pozitivnom smislu doprinosi općem stanju odgajatelja. S aspekta djece, mali broj djece pokazuje izrazite simptome stresa. Najčešća reakcija na odvajanje od roditelja i boravak u vrtiću je plač, koji se proteže kroz cijeli prvi mjesec djetetovog boravka u vrtiću.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb