Pregled bibliografske jedinice broj: 252633
Jednostavna kvantitativna metoda za utvrđivanje stanja entiteta te za planiranje i programiranje u razvojnoj i edukacijskoj psihologiji
Jednostavna kvantitativna metoda za utvrđivanje stanja entiteta te za planiranje i programiranje u razvojnoj i edukacijskoj psihologiji // Sažeci radova – ; 11. Dani psihologije Zadar. / Ilija Manenica (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 1998. (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 252633 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Jednostavna kvantitativna metoda za utvrđivanje stanja entiteta te za planiranje i programiranje u razvojnoj i edukacijskoj psihologiji
(Simple quatitative method for definig entity status and for planning and programming in developmental and education psychology)
Autori
Sindik, Joško
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Sažeci radova – ; 11. Dani psihologije Zadar.
/ Ilija Manenica - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 1998
Skup
11. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 1998
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
jednostavna; kvantitativna; planiranje; vrednovanje; metode
(simple; quatitative; planning; evaluating; methods)
Sažetak
Osmišljena je jednostavna kvantitativna metoda (tzv. računalno-mrežni model ) za neposredno određivanje stanja entiteta, a putem jednostavnog algoritma i za posredno stvaranje osnove za planiranje i programiranje ostvarivanja daljnjih razvojnih, odnosno edukacijskih ciljeva za datu grupu entiteta, za pripadni skup varijabli. Temeljna zamisao metode jest ”logična” pretpostavka da je potrebno intenzivnije poticati razvoj onih motoričkih, konativnih, kognitivnih, te somatskih karakteristika, sposobnosti i znanja relevantnih za dati edukacijski ili razvojni proces - koje su aktualno nezadovoljavajuće razvijene, i to u proporciji u kojoj su one ”manje razvijene” , u odnosu na neko definirano poželjno finalno stanje. S obzirom da ” logika” metode vodi ka postizanju stanja ” ravnoteže” , tj. istovjetnog ukupnog sumativnog skora za sve ispitivane varijable, metoda je primjenljiva u slučajevima kad je proces transformacije psihofizičkih karakteristika putem nekog upravljanog procesa usmjeren ka postizanju poželjnog finalnog stanja u odnosu na zadane norme, koje se mogu numerički definirati. Prilagodljivost metode očituje se i u činjenici da varijable mogu biti u formi procjena, kao i psihometrijski ” rigoroznih” testova, a relativna manja ili veća važnost pojedinih varijabli za dati proces, utvrđena prethodnim istraživanjima, može se” uklopiti” u sustav množenjem rezultata po varijablama s odgovarajućim ponderima, dok se različite vrste varijabli, sa pripadnim različitim mjernim jedinicama- mogu unificirati postupkom standardizacije rezultata. Metoda je pogodna i za planiranje i programiranje individualnih ciljeva datog procesa, kao i grupnih ciljeva , npr.u razredu, odgojnoj skupini vrtića, itd. Kao takva, primjenljiva je i u mnogim drugim područjima primijenjene psihologije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija