Pregled bibliografske jedinice broj: 252617
Atribucije školskog postignuća kod učenika s različitim sociodemografskim karakteristikama
Atribucije školskog postignuća kod učenika s različitim sociodemografskim karakteristikama, 2006., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zadar
CROSBI ID: 252617 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Atribucije školskog postignuća kod učenika s različitim sociodemografskim karakteristikama
(Attributions of school achievement in children with different sociodemographic characteristics)
Autori
Babić, Ivona
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zadar
Datum
13.06
Godina
2006
Stranica
55
Mentor
Sorić, Izabela
Ključne riječi
atribucije; školsko postignuće; samoefikasnost; spol; religioznost;
(attributions; school achievement; self-efficacy; gender; religiosity)
Sažetak
Eysenck (1997, prema Jonsson i Carlsson, 2000) naglašava da kreativne osobe kombiniraju karakteristike ličnosti koje su obično u negativnoj korelaciji. Slično, Csikszentmihalyi (1996) navodi da kreativni pojedinci dijalektički integriraju suprotstavljene crte ličnosti: Cilj istraživanja bio je provjeriti dvije hipoteze o odnosu određenih osobina ličnosti i kreativnih sposobnosti: prvo, pretpostavka da su kreativni pojedinci istovremeno ekstrovertirani i introvertirani ; i drugo, pretpostavka da su androgini ispitanici kreativniji od onih čisto femininih, maskulinih ili nediferenciranih. U istraživanju su sudjelovale 34 studentice Sveučilišta u Zadru kategorizirane po spolnoj ulozi (androgine, feminine, maskuline, nediferencirane) na temelju rezultata u Bem-inventaru spolne uloge (BSRI), u 1. fazi istraživanja. U 2. fazi istraživanja primijenjeni su Torrance-ov test kreativnog mišljenja (TTCT) i Eysenckov upitnik ličnosti (EPQ). Rezultati su pokazali da ne postoje razlike u kreativnim sposobnostima (fluentnost, originalnost, elaboracija, otpornost na prerano zaključivanje, apstraktnost naslova, kreativna snaga) kod različito kategoriziranih ispitanica na temelju rezultata u BSRI Upitniku. Jednako tako, nisu utvrđene razlike u kreativnim sposobnostima kod različito kategoriziranih ispitanica prema rezultatu u EPQ Upitniku.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija