Pregled bibliografske jedinice broj: 252610
Neke osobine kreativne ličnosti
Neke osobine kreativne ličnosti, 2006., diplomski rad, Filozofski fakultet, Zadar
CROSBI ID: 252610 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neke osobine kreativne ličnosti
(Some traits of creative personality)
Autori
Jerolimov, Melita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zadar
Datum
17.06
Godina
2006
Stranica
52
Mentor
Sorić, Izabela
Ključne riječi
kreativnost; androginost; femininost; maskulinost; ekstraverzija; introverzija
(creativity; androginity; femininity; masculinity; extraversion; introversion)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi odnos između različitih sociodemografskih obilježja učenika (spol i njihova religijska pripadnost), percepcije vlastite samoefikasnosti i načina na koje kauzalno tumače svoje postignuće. U istraživanju je sudjelovalo 232 učenika završnog razreda osnovne škole. Učenici su ispitani na području Bosne i Hercegovine u 3 grada: Travniku, Prijedoru i Livnu. Od mjernih instrumenata korišteni su: Upitnik općih podataka (kojim su između ostalih dobiveni podaci o procjeni školskog postignuća kao uspjeha ili neuspjeha te o religijskoj pripadnosti i osobnoj važnosti vjere), Upitnik Komponente samoregulacije u učenju autora Niemivirte (1996), Skala učeničkih atribucija autorice Sorić (2002), Dobno univerzalna skala I – E autora Matlbya i Lewisa (1996) za ispitivanje intrinzične i ekstrinzične religioznosti, Skala vjerovanja u božansku intervenciju autora Degelmana i Lynna (1995) te Upitnik samoefikasnosti za djecu – SEQ-C autora Murisa (2001). Rezultati su pokazali da se učenici koji pripadaju različitim religijama razlikuju u vjerovanju u božansku intervenciju. Pravoslavni manje vjeruju u božansku intervenciju od katolika i muslimana, manje su intrinzično religiozni, a socijalnu samoefikasnost procjenjuju većom. Nadalje, oni učenici koji sebe procjenjuju uspješnima, školski uspjeh procjenjuju kontrolabilnijim. Djevojčice uzrok svog uspjeha procjenjuju stabilnijim u odnosu na dječake. U situaciji uspjeha, dječaci većoj mjeri svoj uspjeh procjenjuju internalno u odnosu na djevojčice, dok u situaciji neuspjeha, djevojčice postižu viši rezultat na skali internalnosti u odnosu na dječake. Što se tiče samoefikasnosti, uspješne djevojčice imaju najveću akademsku i emocionalnu samoefikasnost, dok najveći rezultat na skali socijalne samoefikasnosti postižu neuspješni dječaci. Rezultati sugeriraju da su akademska samoefikasnost i uvjerenje o kontroli dobri prediktori kauzalnih dimenzija kontrolabilnosti i internalnosti, te da je procjena uspješnosti dobar prediktor za stabilnost.
Izvorni jezik
Ostalo
Znanstvena područja
Psihologija