Pregled bibliografske jedinice broj: 252576
I okvirna psihološka procjena karakteristika djeteta može biti pokazatelj učinkovitosti psihologije?!
I okvirna psihološka procjena karakteristika djeteta može biti pokazatelj učinkovitosti psihologije?! // Knjiga sažetaka 9. godišnje konferencije hrvatskih psihologa, Pula / L. Bogliun-Debeljuh (ur.).
Pula: Društvo psihologa Istre ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2001. str. 18-19 (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 252576 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
I okvirna psihološka procjena karakteristika djeteta može biti pokazatelj učinkovitosti psihologije?!
(Approximate psychological estimation also could be an indicator of the psyhology effectiveness ?!)
Autori
Sindik, Joško
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Knjiga sažetaka 9. godišnje konferencije hrvatskih psihologa, Pula
/ L. Bogliun-Debeljuh - Pula : Društvo psihologa Istre ; Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2001, 18-19
Skup
9. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Pula, Hrvatska, 2001
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
praktični; problemi; procjena; psiholog
(practical; problems; estimation; psychologist)
Sažetak
U konkretnim uvjetima rada predškolskog psihologa u Republici Hrvatskoj, najčešće nije moguće primjenjivati standardni odnosno standardizirani psihologijski instrumentarij za procjenu razvoja sve djece u nekoj predškolskoj ustanovi, jer: · ; često nema vremena za korektno psihologijsko testiranje sve djece, a katkad ni djece s posebnim potrebama u razvoju · ; najčešće psihologu nije omogućena primjena najpogodnijih testova za pojedine svrhe, iz financijskih razloga ponašanja djeteta, ili za procjenu pojedinih sposobnosti, ili zbog dobi djeteta, neprimjerenosti testa našoj populaciji, itd. · ; je često detektirati potencijalnu djecu s posebnim potrebama, na temelju mišljenja odgajatelja. Osmišljena je jednostavna kvantitativna metoda, čija je temeljna zamisao ” logična” pretpostavka da je potrebno intenzivnije poticati razvoj onih karakteristika, koje su aktualno nezadovoljavajuće razvijene, u stupnju u kojoj su one ” manje razvijene” . Metoda je pogodna i za planiranje i programiranje poticanja razvoja djeteta, pa zato osim za dijagnostiku, postavlja i individualne i grupne ciljeve odgojno-obrazovnog rada odgojitelja u vrtiću. Psihologija je korisna ako je učinkovita, i ako je ta učinkovitost vidljiva i prepoznatljiva. Ako nema uvjeta za učinkovitost primjenom korektnog psihologijskog instrumentarija, maksimalna objektivnost primjenom priručnog instrumentarija također može pomoći afirmiranju učinkovitosti psihologije. I okvirna psihologijska procjena bolja je nego odsustvo psihologijske procjene. I dok neki maštaju o idealnim uvjetima rada psihologa, svakako je bolje što optimalnije uvjete stvarati, nego o idealnim maštati.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija