Pregled bibliografske jedinice broj: 252575
Internet kao sredstvo za ostvarivanje “ intimnije” komunikacije.
Internet kao sredstvo za ostvarivanje “ intimnije” komunikacije. // Knjiga sažetaka 11. godišnje konferencije hrvatskih psihologa, Zadar / Vladimir Kolesarić (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju ; Sveučilište u Zadru ; Hrvatsko psihološko društvo, 2003. (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 252575 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Internet kao sredstvo za ostvarivanje “ intimnije” komunikacije.
(Internet as a medium for establishing "intimate” communication.)
Autori
Sindik, Joško ; Reicher, Katarina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Knjiga sažetaka 11. godišnje konferencije hrvatskih psihologa, Zadar
/ Vladimir Kolesarić - Zadar : Odjel za psihologiju ; Sveučilište u Zadru ; Hrvatsko psihološko društvo, 2003
Skup
11. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
Internet; komunikacija; medij
(Internet; communication; medium)
Sažetak
Jedan od aspekta kvalitete življenja su i obilježja ljudske komunikacije, te komponenta uspostavljanja novih međuljudskih odnosa. Vjerojatno je da karakteristike upoznavanja drugih ljudi, s ciljem uspostavljanja bliskije komunikacije reflektiraju donekle i kvalitetu života ispitanika. U svrhu analize empirijskih uporišta nekih načina uspostavljanja novih odnosa s ljudima, ali i karakteristika “ intimne” komunikacije, dat je osvrt na komunikaciju inicijalno (ili u potpunosti) ostvarenu putem elektronskih medija, putem Interneta. Dat je prikaz etnološke analize elektronske pošte kao medija za komunikaciju, s pregledom dimenzija komunikacije, ali i razloga pro i contra elektronskog medija kao “ značenjski” različitog od doskora “ uobičajenijih” sredstava komunikacije, kao što je “ obično pismo” . Postavljena je nekolicina teza o pitanju motivacije za korištenje Interneta kao medija za upoznavanje novih ljudi, te kao specifičnog sredstva stvaranja inicijalnog kontakta za uspostavljanje bliskijih, « ; intimnih» ; odnosa. U tu svrhu analizirani su rezultati javnih anketa dostupnih na Web-stranicama www.iskon.hr, te www.iskrica.com u Hrvatskoj, te se na prigodnom uzorku ispitanika nastojalo dati okvirne odgovore u smislu provjere postavljenih teza. Odgovori ispitanika na 14 pitanja anketa pokušali su se grupirati u “ logičke klastere” , te na taj način dati smjernice o karakteristikama uspostavljanja “ intimnije” komunikacije putem Interneta. Na temelju odgovora na pitanja anketa te njihove « ; logičke» ; analize, izgleda da Internet postaje sve značajniji medij za stvaranje bliskijih međuljudskih odnosa, s najvjerojatnije značajnijim reduciranim osjećajem neugode tijekom komuniciranja. Znatiželja je vjerojatno čest motiv upoznavanja novih ljudi putem Interneta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija