Pregled bibliografske jedinice broj: 252452
Igraonice s kineziološkim aktivnostima (Sredstvo za prevenciju poremećaja u ponašanju predškolske djece)
Igraonice s kineziološkim aktivnostima (Sredstvo za prevenciju poremećaja u ponašanju predškolske djece) // Zbornik radova stručnog skupa «Postignuća u praksi i teoriji predškolskog odgoja» / Živčić, Ivanka (ur.).
Rijeka: Visoka učiteljska škola u Rijeci, 2003. str. 282-286 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 252452 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Igraonice s kineziološkim aktivnostima (Sredstvo za prevenciju poremećaja u ponašanju predškolske djece)
(Workshops with kinesiological activities (medium for prevention disorders in behavior))
Autori
Sindik, Joško
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova stručnog skupa «Postignuća u praksi i teoriji predškolskog odgoja»
/ Živčić, Ivanka - Rijeka : Visoka učiteljska škola u Rijeci, 2003, 282-286
Skup
Postignuća u praksi i teoriji predškolskog odgoja
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 09.2003
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
igraonica; djeca; predškolski; prevencija; poremećaji
(workshops; children; pre-school; prevention; disorders)
Sažetak
Bitna odrednica obrazovanja stručnjaka u DV za XXI stoljeće trebala bi hipotetski biti svestranost korištenja istih sadržaja i aktivnosti koje djeca provode za različite svrhe ili razvojne i druge zadaće. U ovom slučaju, opisan je pokušaj da se igraonice s aktivnostima s kretanjem “ iskoriste” za prevenciju poremećaja u ponašanju kod predškolaca. Tzv. igraonice sa sportskim sadržajima i s drugim kineziološkim aktivnostima (aktivnostima s kretanjem) imaju za osnovni cilj upoznavanje djece s nekim kineziološkim aktivnostima, te poticanje motiviranosti djece za uključivanjem u te aktivnosti. Iste potencijalno mogu na barem dva načina koristiti i kao jedan od oblika prevencije pojave nekih poremećaja u ponašanju (hiperaktivnog i agresivnog ponašanja - još u predškolskoj dobi, ali i delinkventnog ponašanja u osnovnoškolskoj dobi, kao i prevencija štetnih oblika ovisnosti): 1. direktno - omogućujući optimalnije funkcioniranje organizma, pod utjecajem pozitivnih efekata tjelesnog vježbanja ; istovremeno, kineziološke aktivnosti mogu imati i efekt “ katarze” u slučaju agresivnog ponašanja, ali i kod hiperaktivnog ponašanja - omogućujući djeci da se “ isprazne” te da pokušavaju fokusirati pažnju na poštivanje pravila date igre ili aktivnosti, suradnju sa drugim članovima grupe i voditeljem, dosljednost i upornost u provođenju postavljenih zadaća 2. indirektno - kroz davanje smjernica djeci kako da struktuiraju svoje “ slobodno” vrijeme - kroz “ zdrave” kineziološke aktivnosti, prije nego bijegom u delinkvenciju ili razne oblike štetne ovisnosti (alkohol, droga, pušenje i sl.). Daljnji oblici prevencije posebnih potreba djece predškolske dobi provode se kroz sustavno poticanje razvoja nekih “ pozitivnih” obilježja ponašanja, te omogućenje darovitoj djeci (za pojedine kineziološke aktivnosti) da razviju svoje specifične kreativne potencijale.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija