Pregled bibliografske jedinice broj: 252207
Povezanost između uratka u testovima pripremljenosti za osnovnu školu i učinka u nekim popularnim kompjutorskim igricama kod djece predškolske dobi
Povezanost između uratka u testovima pripremljenosti za osnovnu školu i učinka u nekim popularnim kompjutorskim igricama kod djece predškolske dobi // Zbornik radova - 6. Dani predškolskog odgoja Splitsko-Dalmatinske županije “Mirisi djetinjstva” / Ivon, Hicela (ur.).
Split: Dječji vrtići Županije splitsko-dalmatinske, 1999. str. 81-84 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 252207 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost između uratka u testovima pripremljenosti za osnovnu školu i učinka u nekim popularnim kompjutorskim igricama kod djece predškolske dobi
(Correlation between the score in tests about readiness for elementary school and the score in some popular computer games at pre-school age children)
Autori
Sindik, Joško
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova - 6. Dani predškolskog odgoja Splitsko-Dalmatinske županije “Mirisi djetinjstva”
/ Ivon, Hicela - Split : Dječji vrtići Županije splitsko-dalmatinske, 1999, 81-84
Skup
6. Dani predškolskog odgoja Splitsko-Dalmatinske županije “Mirisi djetinjstva”
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 1999
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
djeca; predškolski; računalo; testovi; igrice
(children; pre-school; computer; tests; games)
Sažetak
Cilj ovog malog istraživanja je pokušaj da se okvirno ispita povezanost uratka u nekim kompjutorskim igricama s nekim komponentama pripremljenosti djeteta za školu. Ispitanici su bila slučajno izabrana djeca-polaznici Dječjeg vrtića "Trnoružica" u Zagrebu (N=24), 16 dječaka i 8 djevojčica, dobi od 5.8 do 6.9 godina, neujednačeni po socio-ekonomskom statusu i bilo kakvim drugim karakteristikama. U ispitivanju su korištena tri testa pripremljenosti djeteta za polazak u školu i 5 varijabli - rezultata u 3 kompjutorske igrice. Rezultati su obrađivani metodama deskriptivne statistike, izračunavanjem koeficijenata korelacije, te postupkom multiple regresijske analize. S obzirom na mali broj ispitanika, rezultati mogu imati samo obilježja pilot-ispitivanja. Najmanji iznosi raspršenja rezultata, kao i aritmetičke sredine dobiveni su za varijablu JACKS2, zbog izrazite težine zadatka za većinu djece. Utvrđena je relativno visoka povezanost između uradaka u testovima pripremljenosti za školu međusobno, dok je povezanost uradaka u raznim kompjutorskim igricama relativno niska, izuzev povezanosti između uradaka u varijablama BLOCKS-VRIJ i BLOCKS-PAROVI, koja je visoka i pozitivna. S testovima nešto više korelacije imaju varijable JACKS2, te BLOCKS-VRIJ, dok varijabla JACKS1 nešto više korelira s testom GTPO. Prognoza uratka u testu LB-R, te GE statistički značajno je moguća pomoću varijabli učinka u kompjutorskim igricama, dok to nije slučaj kod testa GTPO.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija