Pregled bibliografske jedinice broj: 252206
Primjena upitnika za samoprocjenu kod odgajatelja dječjeg vrtića “Trnoružica”
Primjena upitnika za samoprocjenu kod odgajatelja dječjeg vrtića “Trnoružica” // Zbornik radova - 6. Dani predškolskog odgoja Splitsko-Dalmatinske županije “Mirisi djetinjstva” / Ivon, Hicela (ur.).
Split: Dječji vrtići Županije splitsko-dalmatinske, 1999. str. 73-78 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 252206 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Primjena upitnika za samoprocjenu kod odgajatelja dječjeg vrtića “Trnoružica”
(Applying a questionnaire for the self-estimating at teachers in Kindergarten Trnoruzica)
Autori
Sindik, Joško
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik radova - 6. Dani predškolskog odgoja Splitsko-Dalmatinske županije “Mirisi djetinjstva”
/ Ivon, Hicela - Split : Dječji vrtići Županije splitsko-dalmatinske, 1999, 73-78
Skup
6. dani predškolskog odgoja Županije splitsko- dalmatinske
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 1999
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
predškolski; odgojitelji; samoprocjena; samopercepcija
(pre-school; teachers; self-estimation; self-perception)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitivanje aspekata - domena i komponenti samopercepcije kod odgajatelja DV” Trnoružica” u Zagrebu (N=24). Ispitanici u prosjeku imaju najpozitivniju samopercepciju u domeni obilježja KAKAV BIH HTIO BITI. “ Negativniju” samopercepciju odgajatelji imaju u području KOLIKO SAM ONO ŠTO BIH HTIO BITI, dok je samopercepcija najnegativnija u području KAKO ME DRUGI VIDE. U domeni samopercepcije KAKAV BIH HTIO BITI, razlika IDEALNO STANJE - PROSJEČNO STANJE je najmanja u odnosu na hipotetski “ društveno poželjno” ili “ idealno” stanje. Nešto je veća razlika u domeni samopercepcije KOLIKO SAM ONO ŠTO BIH HTIO BITI, dok je najveća razlika od “ idealnog” stanja u domeni KAKO ME DRUGI VIDE. Izgleda da odgajatelji vjeruju da drugi kod njih potcjenjuju EMOCIONALNE, INTELEKTUALNE i KOMUNIKACIJSKE aspekte, dok sami kod sebe najniže procjenjuju SOCIJALNE i EMOCIONALNE dimenzije. U prosjeku, ispitanici najnegativnije procjenjuju svoje EMOCIONALNE dimenzije -u svim domenama viđenja sebe. Rezultati analize varijance pokazuju da se komponente samopercepcije međusobno ponajviše razlikuju kod SOCIJALNOG i INTELEKTUALNOG ja, u odnosu na odstupanje od “ idealnog” stanja. Dob najznačajnije korelira s komponentom KOMUNIKACIJSKOG i INTELEKTUALNOG ja u domeni samopercepcije KAKO ME DRUGI VIDE. Izgleda da su međusobno ponajviše povezane komponente samopercepcije unutar različitih domena samopercepcije - dakle KAKO ME DRUGI VIDE (međusobno), KAKAV BIH HTIO BITI (međusobno), KOLIKO SAM ONO ŠTO BIH HTIO BITI (međusobno). Relativno su visoko povezane domene percepcije KAKAV BIH HTIO BITI i KOLIKO SAM ONO ŠTO BIH HTIO BITI. Vrlo su visoko povezane domene samopercepcije KAKAV BIH HTIO BITI i KOLIKO SAM ONO ŠTO BIH HTIO BITI, a srednje visoko ista područja samopercepcije i KAKO ME DRUGI VIDE. Iz rezultata analize varijance vidljivo je da su razlike u viđenju sebe statistički značajne (uz manje od 6 % rizika pogreške u procjeni) za različite domene samopercepcije. Ovaj podatak ukazuje na relativno “ nehomogenu” sliku odgajatelja o sebi, čemu razlog može biti negativnija samopercepcija odgajatelja u domeni KAKO ME DRUGI VIDE. Generalizacija rezultata van okvira ovog istraživanja nije moguća.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija