Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 252201

Tržišna orijentacija i izvozne performanse hrvatskih izvoznika


Leko-Šimić, Mirna; Horvat, Jasna
Tržišna orijentacija i izvozne performanse hrvatskih izvoznika // Marketinške paradigme za 21. stoljeće / Kesić, Tanja ; Ozretić Došen, Đurđana (ur.).
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2005. str. 55-71 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)


CROSBI ID: 252201 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Tržišna orijentacija i izvozne performanse hrvatskih izvoznika
(Market Orientation and Export Performance Croatian Exporters)

Autori
Leko-Šimić, Mirna ; Horvat, Jasna

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni

Izvornik
Marketinške paradigme za 21. stoljeće / Kesić, Tanja ; Ozretić Došen, Đurđana - Zagreb : Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2005, 55-71

Skup
XIX. Kongres CROMAR-a - "Marketinške paradigme za 21. stoljeće"

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.10.2005. - 22.10.2005

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
međunarodni marketing; tržišna orijentacija; statistička analiza; izvozne performanse
(international marketing; market orientation; statistical analysis; export performance)

Sažetak
Tržišna orijentiranost označava primjenu marketinške koncepcije u poslovanju poduzeća. Istraživanja pokazuju da velikom dijelu poduzeća koja ne uspijevaju na međunarodnom tržištu nedostaje upravo tržišna orijentiranost. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi koliko je kod hrvatskih izvoznika zaživjela i primjenjuje se marketinška koncepcija poslovanja, o čemu njena primjena ovisi, te da li i na koji način ona utječe na izvozne performanse poduzeća. Statistička analiza provedena je na slučajnom uzorku od 88 hrvatskih izvoznika. Rezultati su pokazali da tržišna orijentiranost hrvatskih izvoznika pokazuje statistički značajne razlike s obzirom na veličinu i starost poduzeća, ali ne i s obzirom na djelatnost poduzeća. Isto tako, pokazalo se da je tržišna orijentiranost mjerena postojanjem, odnosno nepostojanjem osobe ili odjela za marketing, dinamikom provođenja različitih marketinških aktivnosti na stranom tržištu, koncentracijom izvoza na pojedine grupacije izvoznih tržišta i proaktivnim tržišnim ponašanjem relativno niska, ali da to samo djelomice može objasniti objektivni neuspjeh hrvatskih izvoznika i osobno nezadovoljstvo mangera izvoznim performansama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0010016
0010011

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Jasna Horvat (autor)

Avatar Url Mirna Leko-Šimić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Leko-Šimić, Mirna; Horvat, Jasna
Tržišna orijentacija i izvozne performanse hrvatskih izvoznika // Marketinške paradigme za 21. stoljeće / Kesić, Tanja ; Ozretić Došen, Đurđana (ur.).
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2005. str. 55-71 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
Leko-Šimić, M. & Horvat, J. (2005) Tržišna orijentacija i izvozne performanse hrvatskih izvoznika. U: Kesić, T. & Ozretić Došen, Đ. (ur.)Marketinške paradigme za 21. stoljeće.
@article{article, author = {Leko-\v{S}imi\'{c}, Mirna and Horvat, Jasna}, year = {2005}, pages = {55-71}, keywords = {me\djunarodni marketing, tr\v{z}i\v{s}na orijentacija, statisti\v{c}ka analiza, izvozne performanse}, title = {Tr\v{z}i\v{s}na orijentacija i izvozne performanse hrvatskih izvoznika}, keyword = {me\djunarodni marketing, tr\v{z}i\v{s}na orijentacija, statisti\v{c}ka analiza, izvozne performanse}, publisher = {Ekonomski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Leko-\v{S}imi\'{c}, Mirna and Horvat, Jasna}, year = {2005}, pages = {55-71}, keywords = {international marketing, market orientation, statistical analysis, export performance}, title = {Market Orientation and Export Performance Croatian Exporters}, keyword = {international marketing, market orientation, statistical analysis, export performance}, publisher = {Ekonomski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font