Pregled bibliografske jedinice broj: 252201
Tržišna orijentacija i izvozne performanse hrvatskih izvoznika
Tržišna orijentacija i izvozne performanse hrvatskih izvoznika // Marketinške paradigme za 21. stoljeće / Kesić, Tanja ; Ozretić Došen, Đurđana (ur.).
Zagreb: Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2005. str. 55-71 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 252201 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Tržišna orijentacija i izvozne performanse hrvatskih izvoznika
(Market Orientation and Export Performance Croatian Exporters)
Autori
Leko-Šimić, Mirna ; Horvat, Jasna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Marketinške paradigme za 21. stoljeće
/ Kesić, Tanja ; Ozretić Došen, Đurđana - Zagreb : Ekonomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2005, 55-71
Skup
XIX. Kongres CROMAR-a - "Marketinške paradigme za 21. stoljeće"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 21.10.2005. - 22.10.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
međunarodni marketing; tržišna orijentacija; statistička analiza; izvozne performanse
(international marketing; market orientation; statistical analysis; export performance)
Sažetak
Tržišna orijentiranost označava primjenu marketinške koncepcije u poslovanju poduzeća. Istraživanja pokazuju da velikom dijelu poduzeća koja ne uspijevaju na međunarodnom tržištu nedostaje upravo tržišna orijentiranost. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi koliko je kod hrvatskih izvoznika zaživjela i primjenjuje se marketinška koncepcija poslovanja, o čemu njena primjena ovisi, te da li i na koji način ona utječe na izvozne performanse poduzeća. Statistička analiza provedena je na slučajnom uzorku od 88 hrvatskih izvoznika. Rezultati su pokazali da tržišna orijentiranost hrvatskih izvoznika pokazuje statistički značajne razlike s obzirom na veličinu i starost poduzeća, ali ne i s obzirom na djelatnost poduzeća. Isto tako, pokazalo se da je tržišna orijentiranost mjerena postojanjem, odnosno nepostojanjem osobe ili odjela za marketing, dinamikom provođenja različitih marketinških aktivnosti na stranom tržištu, koncentracijom izvoza na pojedine grupacije izvoznih tržišta i proaktivnim tržišnim ponašanjem relativno niska, ali da to samo djelomice može objasniti objektivni neuspjeh hrvatskih izvoznika i osobno nezadovoljstvo mangera izvoznim performansama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek