Pregled bibliografske jedinice broj: 252198
Kulturna industrija kao afirmacija kulturnog identiteta
Kulturna industrija kao afirmacija kulturnog identiteta // Kulturni stereotipi / Oraić-Tolić, Dubravka (ur.).
Zagreb, 2006. str. 317-332 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 252198 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kulturna industrija kao afirmacija kulturnog identiteta
(Cultural Industry as Affirmation of Cultural Identity)
Autori
Horvat, Jasna ; Sablić-Tomić, Helena ; Katavić, Sanda
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kulturni stereotipi
/ Oraić-Tolić, Dubravka - Zagreb, 2006, 317-332
Skup
Identitet i razlika : Hrvatski i madžarski kulturni stereotipi
Mjesto i datum
Lovran, Hrvatska, 19.05.2004. - 23.05.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
kulturna ekonomija; istraživanje; identitet; strategija
(cultural economy; promotion; research; identity; strategy)
Sažetak
Govoreći ekonomskom terminologijom, združivanje pojmova kultura i industrija u sintagmu “ kulturna industrija” nije novijeg datuma. Većina konzultiranih autora koji su se bavili “ kulturnom industrijom” (O’ Connor, J., 2000 ; Fleming, T., 1999 ; Certeau, M., 1998 ; DiMaggio, P. ; 1998 ; Hall, S., 1998 ; Fiske, J., 1998 ; Lovell, T., 1998) pod navedenim terminom razumojeva “ proizvodnju i potrošnju kulturnih dobara” . Isto autori navode da kulturna industrija može učinkovito oblikovati kulturni identitet te utjecati na potrošnju određenih vrsta “ proizvoda kulturne industrije” (književnost, slikarstvo, glazba, glumište itd.). Po autorici D. Kolar-Panov (2001) “ naglasak na tradiciji i kulturnom nasljeđu dio je kulturne industrije i ekonomije svake nacije” . Promatramo li krajnjeg konzumenta kulturnog proizvoda pod prizmom “ kulturne industrije” , on postaje ključni čimbenik čije su aktivnosti određene razinom kulturnog identiteta, koja određuje (ne) postojanje potrebe za kulturnim proizvodima. Nadalje, ako se pretpostavi da je definiranje kulturnog identiteta grada ili regije odnosno nacije polazišna točka svih aktivnosti kulturne industrije, neupitna je i potreba za kontinuiranim istraživanjem javnog mijenja o percepciji identiteta. Namjera ovog rada bila je odrediti osjećaj pripadnosti studentske populacije četirima različitim kategorijama identiteta (grad, regija, država, Europa). Istraživanje je provedeno tijekom akademske godine 2002./2003. na Ekonomskom fakultetu u Splitu (n=91) i Osijeku (n=148) na populaciji ispitanika homogenoj po dobi i završenoj izobrazbi. Pretpostavka je bila da bi utvrđene percepcije identiteta kod studenata ekonomije, kao budućih nositelja ekonomske, a time i hrvatske politike, moglo biti polazišna točka u pokretanju inicijativa u sklopu razvoja kulturne strategije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek,
Filozofski fakultet, Osijek