Pregled bibliografske jedinice broj: 252107
Pokušaj utvrđivanja nekih obilježja dječjih ljubavi u predškolskoj dobi
Pokušaj utvrđivanja nekih obilježja dječjih ljubavi u predškolskoj dobi // 4. dani otočnih dječjih vrtića Od baštine za baštinu : kulturološki aspekt predškolskog odgoja : zbornik radova sa znanstveno stručnog skupa / Ivon, Hicela (ur.).
Hvar : Split: Dječji vrtić "Vanđela Božitković" ; Visoka učiteljska škola, 2005. str. 221-236 (predavanje, nije recenziran, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 252107 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pokušaj utvrđivanja nekih obilježja dječjih ljubavi u predškolskoj dobi
(An attempt to define some characteristics of the children's love at pre-school age)
Autori
Sindik, Joško ; Veselinović, Zvjezdana ; Jeić, Minja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
4. dani otočnih dječjih vrtića Od baštine za baštinu : kulturološki aspekt predškolskog odgoja : zbornik radova sa znanstveno stručnog skupa
/ Ivon, Hicela - Hvar : Split : Dječji vrtić "Vanđela Božitković" ; Visoka učiteljska škola, 2005, 221-236
ISBN
953-98661-2-X
Skup
Dani otočnih dječjih vrtića (4 ; 2005)
Mjesto i datum
Jelsa, Hrvatska; Stari Grad, Hrvatska; Hvar, Hrvatska, 29.09.2005. - 01.10.2005
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
ljubav; djeca; predškolski; karakteristike
(love; children; pre-school; characteristics)
Sažetak
Ljubav je vrlo kompleksno čuvstvo, kojem prethodi zaljubljivanje. U funkciji psihofizičkog razvoja djeteta, preduvjet prvog zaljubljivanja je odgovarajuća maturacija u cijelom nizu razvojnih aspekata. Podjednako je važna razina razvijenosti dječjih čuvstava (emocija), s naglaskom na osjećaj privrženosti, potom socijaliziranost, svijest o sebi i drugima, govorna komunikacija. Na temelju iskustava autora u radu s predškolskom djecom, te podataka iz literature, domišljene su hipoteze o karakteristikama koje su vjerojatni korelati dječje zaljubljenosti. Tako je primjerice pretpostavljeno je da bi socijalno kompetentnija i fizički atraktivnija djeca mogla češće biti birana kao objekt dječje zaljubljenosti. S druge strane, vjerojatna je pozitivna povezanost popularnosti pojedinog djeteta u grupi djece, s poželjnošću tog djeteta kao objekta zaljubljenosti kod djece u istoj odgojnoj grupi vrtića. U tom slučaju mora se uzeti u obzir da mnogi faktori, uključujući socijalne i kognitivne vještine, osobine ličnosti i socijalne faktore, imaju utjecaj na popularnost i nepopularnost djeteta u grupi. Također, neki kognitivni faktori povezani s popularnošću su: sposobnost prepoznavanja potreba i emocija prijatelja i adekvatno odgovaranje na njih, druželjubivost, otvorenost, sklonost percipiranju drugih kao prijateljskih. Analogno, svi ovi faktori mogli bi pozitivno korelirati s dječjim ljubavima. Kao opći cilj istraživanja postavljeno je ispitivanje faktora za koje je pretpostavljeno da bi mogli biti povezani s dječjim zaljubljivanjem. Ispitano je 172 ispitanika u 3 dječja vrtića, 2 u Zagrebu i jedan u Zaprešiću, a prikupljeni su podaci o spolu i dobi djece, te procijenjene različite karakteristike djece u koju se djeca zaljubljuju (objekti zaljubljenosti). Varijable koje direktno procjenjuju dječju zaljubljenost prikupljeni su uz pomoć posebno formuliranog Upitnika MJackson od 10 čestica, na kojeg su usmeno odgovarala djeca. U obradi rezultata, izuzev deskriptivne statistike, izračunate su Pearsonove korelacije svih varijabli, te proveden niz t-testova, za utvrđivanje razlika između djece koja jesu ili nisu aktualno zaljubljena, te između manjeg (Zaprešić) i većeg grada (Zagreb). Dobiveni rezultati u značajnoj mjeri podržavaju inicijalne hipoteze.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
Napomena
953-99200-2-7 (Visoka učiteljska škola Sveučilišta u Splitu)