Pregled bibliografske jedinice broj: 252063
Prevencija psiholoških problema djeteta u osnovnoj školi kroz suradnju stručnjaka u vrtiću, domovima zdravlja i u školi
Prevencija psiholoških problema djeteta u osnovnoj školi kroz suradnju stručnjaka u vrtiću, domovima zdravlja i u školi // Zbornik prispevkov - 3. kongres šolske in visokošolske medicine Slovenije Mladostnik in zdravje Novo Mesto / Juričič, M ; Mugoša, J. ; Lajovic, M. (ur.).
Ljubljana: Sekcija za šolsko in visokošolsko medicino SZD, 2001. str. 219-222 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 252063 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prevencija psiholoških problema djeteta u osnovnoj školi kroz suradnju stručnjaka u vrtiću, domovima zdravlja i u školi
(Prevention psychological problems of the school age child through cooperation of the professionals in the kindergarten, health primary institution and school)
Autori
Sindik, Joško ; Čavlek, Tonka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Zbornik prispevkov - 3. kongres šolske in visokošolske medicine Slovenije Mladostnik in zdravje Novo Mesto
/ Juričič, M ; Mugoša, J. ; Lajovic, M. - Ljubljana : Sekcija za šolsko in visokošolsko medicino SZD, 2001, 219-222
Skup
3. kongres šolske in visokošolske medicine Slovenije Mladostnik in zdravje Novo Mesto
Mjesto i datum
Novo Mesto, Slovenija, 06.2001
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
prevencija; djeca; problemi; predškolski; procjena
(prevention; children; problems; pre-school; estimation)
Sažetak
Prevencija psiholoških i zdravstvenih problema djeteta počinje praktički od samog rođenja djeteta. Za djecu koja nisu obuhvaćena institucijskim predškolskim odgojem i obrazovanjem, dominantnu preventivnu funkciju po pitanju tih problema imaju upravo roditelji djeteta, koji se međutim razlikuju i po znanju o važnosti prevencije pojedinih aspekata zdravlja i razvoja djeteta, i po općoj angažiranosti u skrbi za dijete. Zato predškolske ustanove, bez obzira što ne mogu supstituirati roditeljski dom, predstavljaju prvi sustavni oblik prevencije zdravstvenih i mentalno-zdravstvenih problema djeteta. Glavnu ulogu u poduzimanju ovih mjera prevencije u dječjem vrtiću imaju odgajatelji predškolske djece, koji “ signaliziraju” psihologu i glavnoj medicinskoj sestri o uočenim aberacijama u ponašanju ili stanju djeteta, koji opet sa svog stručnog aspekta preciznije dijagnosticiraju stanje i poduzimaju daljnje mjere. Sistematski pregledi pred odlazak u osnovnu školu koriste podatke o karakteristikama djeteta utvrđenim tijekom njegova boravka u dječjem vrtiću, dobivenih iz dječjeg vrtića. Isti podaci na raspolaganju su i stručnjacima u školi, u svrhu prethodnog upoznavanja učitelja sa specifičnostima pojedine djece, ali i psihologu i pedagogu škole, u svrhu prilagođavanja školskog programa pojedinom djetetu, odnosno nastavku psihološkog tretmana u školi. U nastavku su dati rezultati istraživanja, u kojem su utvrđene frekvencije najčešćih problema 250-ero djece koja su pohađala Dječji vrtić “ Maksimir” u Zagrebu, unazad tri godine, te frekvencija preporučenih odgoda polaska u školu. Najveća je zastupljenost teškoća grafomotorike, dyslalia, čuvstvene nestabilnosti i nemira, teškoća pažnje. Rjeđa zastupljenost u praksi najuočljivijih problema s agresivnim ponašanjem djece, te pretjeranom motoričkom aktivnošću vjerojatno je posljedica utvrđivanja djece s izrazito naglašenim takvim obilježjima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Psihologija