Pregled bibliografske jedinice broj: 252039
Psihosociološko određenje igara kroz teoriju Rogera Cailloisa
Psihosociološko određenje igara kroz teoriju Rogera Cailloisa // Znanstveno-stručno savjetovanje Slobodno vrijeme i igra u okviru priredbe ; 9. zagrebački sajam sporta i nautike : zbornik radova / Andrijašević, Mirna (ur.).
Zagreb, 2000. str. 31-37 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 252039 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psihosociološko određenje igara kroz teoriju Rogera Cailloisa
(Psycho-sociological frame of games according to the theory of Roger Caillois)
Autori
Sindik, Joško
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Znanstveno-stručno savjetovanje Slobodno vrijeme i igra u okviru priredbe ; 9. zagrebački sajam sporta i nautike : zbornik radova
/ Andrijašević, Mirna - Zagreb, 2000, 31-37
Skup
Znanstveno-stručno savjetovanje Slobodno vrijeme i igra
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 24.02.2000. - 26.02.2000
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
igra; definicije; klasifikacija; ontogenetski
(game; definition; clasification; ontogenetic)
Sažetak
Riječ igra je višeznačna, pa teorije igara različitih autora obuhvaćaju posve različite vrste ponašanja. Raznolikost definicija i određenja igara uvjetuje postojanje mnogih principa i kriterija za moguću klasifikaciju igrovnih aktivnosti: prema sredstvima za igru, odlikama koje igra zahtijeva (npr. fizičke ili intelektualne), mjestu gdje se igra odvija, broju igrača i atmosferi igre. Određen je kontinuum svih aktivnosti koje se uopćeno nazivaju igrama. Uporište za definiranje kontinuuma vrsta igrovnih aktivnosti jest klasifikacija igara u odnosu na opseg različitih aktivnosti obuhvaćenih pojmom igre, te u odnosu na zastupljenost osam obilježja igrovne aktivnosti. Roger Caillois predlaže podjelu igara u četiri glavne podvrste, već ovisno o tome da li u igrama prevladava takmičenje (agon), slučaj ili sreća (alea), pretvaranje ili oponašanje (mimicry), ili zanos, trans (ilinx). Iznesena je pretpostavka da se u funkciji čovjekova ontogenetskog razvoja, najprije javljaju igre podvrsta ilinx i mimicry, a potom igre agon-a, često udružene s alea-om. Igre alea-e se javljaju posljednje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Pedagogija