Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 251827

Neki pokazatelji eksperimentalnog programa igraonice stolnog tenisa za predškolsku djecu.


Sindik, Joško
Neki pokazatelji eksperimentalnog programa igraonice stolnog tenisa za predškolsku djecu. // Kineziologija za 21. stoljeće : zbornik radova = Kinesiology for the 21st century = proceedings book / 2. međunarodna znanstvena konferencija = 2nd International Scientific Conference, Dubrovnik, 22. - 26. 9. 1999. / Dragan Milanović (ur.).
Zagreb: Fakultet za fizičku kulturu Sveučilišta u Zagrebu, 1999. str. 160-163 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 251827 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Neki pokazatelji eksperimentalnog programa igraonice stolnog tenisa za predškolsku djecu.
(Some indicators of the experimental programme at the table tennis workshop for pre-school children)

Autori
Sindik, Joško

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
Kineziologija za 21. stoljeće : zbornik radova = Kinesiology for the 21st century = proceedings book / 2. međunarodna znanstvena konferencija = 2nd International Scientific Conference, Dubrovnik, 22. - 26. 9. 1999. / Dragan Milanović - Zagreb : Fakultet za fizičku kulturu Sveučilišta u Zagrebu, 1999, 160-163

Skup
2. međunarodna znanstvena konferencija Kineziologija za 21. stoljeće

Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 22.09.1999. - 26.09.1999

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
stolni tenis; igraonica; efekti; predškolska dob
(table tennis; workshop; effects; pre-school age)

Sažetak
U svrhu poticanja ranog interesa predškolske djece za određene i kineziološke aktivnosti uopće osmišljeni su kineziološki programi s rekreacijskim ciljevima, popularno nazvani “ sportske igraonice” . Koncept igraonica sličan je konceptima “ sportskih kampova” , i drugim oblicima “ uvođenja” djece u kineziološke aktivnosti. Tzv. sportske igraonice se od ovih koncepta razlikuju prema: cilju (dominantno rekreacijski), volumenu rada (intenzitet i ekstenzitet rada su relativno mali), usmjerenosti (usmjerenost na poticanje samostalne inicijative djeteta). Pragmatički aspekt ovog koncepta jest mogućnost da se uz vrlo “ skromna” financijska ulaganja i bez specijalizirane materijalne opremljenosti predškolskih ustanova, a sa stručnim kadrom koji posjeduje tek temeljnije spoznaje iz domene kineziologije - program može provoditi praktički u bilo kojem dječjem vrtiću u Republici Hrvatskoj (ukoliko stručni kadrovi pokazuju interes za ovakvu vrstu angažmana u cilju promicanja dobrobiti djece). Ciljevi, zadaće, sadržaji, distribucija opterećenja, modaliteti i metode, te metodološki oblici rada utemeljeni su ponajprije na biotičkoj potrebi čovjeka za kretanjem i psihosomatskim karakteristikama djece predškolske dobi. Primarne zadaće ovako osmišljenog tjelesnog vježbanja jesu u osnovi zadaće iz domene kineziološke rekreacije, i to: &middot ; ; odgojni zadaci – poticanje zdravih navika življenja, upoznavanje sa specifičnim kineziološkim aktivnostima i poticanje interesa sustavnim tjelesnim vježbanjem uopće &middot ; ; poticanje razvoja (sa stanovišta zakonitosti optimalnog razvoja djeteta) poželjnih konativnih karakteristika u širem smislu, kroz i uz kineziološku aktivnost. U stolnom tenisu je hipotetski moguće uspješno reducirati broj tehničkih i taktičkih elemenata i nivo složenosti i uspješnosti motoričke izvedbe (Grujić, 1975., Hudetz, 1984), u skladu s psihosomatskim mogućnostima djece predškolske dobi, osobito u pogledu zahtjeva iz domene poticanja razvoja snage, preciznosti i pravilnosti udaraca. U konkretnim situacijama djeca mogu biti korigirana i uvježbavana u optimalnijim motoričkim izvedbama- sintetskim pristupom kod učenja i situacijskom metodom vježbe. Međutim, tijekom relativno kratkotrajnog razdoblja provedbe programa ne bi se mogli očekivati značajniji transformacijski efekti u konativnim obilježjima van “ igrovnih” situacija. Ali nije nerealno očekivati transformacije u smislu stjecanja novih motoričkih znanja - koja su u osnovi sekundarni cilj koncepta ove “ sportske” igraonice. Praćeni su efekti provedbe programa igraonice stolnog tenisa za predškolsku djecu, u DV” Maksimir” u Zagrebu, prema postavljenom programu od strane autora (Sindik, 1991), (Findak, 1995). Trajanje odvijanja programa bilo je ukupno 30 “ nastavnih jedinica, s frekvencijom od po 2 x 45 minuta tjedno. Eksperiment je proveden u prirodnim uvjetima (Mraković, 1992), bez kontrolne skupine, s brojnim ograničavajućim faktorima, a kao problemi ispitivanja postavljeni su: 1. globalno utvrditi efekte provedbe osmišljenog transformacijskog procesa -u pogledu ciljeva programa i metodičkih pretpostavki - djelovanje na djecu, a s aspekta praćenih karakteristika 2. globalno utvrditi stupanj pogodnosti programa za primjenu u praksi, posredstvom indirektnih pokazatelja zadovoljstva djece i roditelja samim programom. METODA I POSTUPAK UZORAK ISPITANIKA: U eksperimentu je sudjelovalo 15 djece-ispitanika (6 djevojčica i 9 dječaka), starije vrtićke dobi (5-7 godina), svi osim 2 redovnih polaznika dječjeg vrtića, uključena prema vlastitim željama, ili opredjeljenjima roditelja. Zbog malog broja polaznika ove igraonice, ispitanici nisu mogli biti izjednačeni po drugim relevantnim faktorima. UZORAK VARIJABLI: Zavisne varijable -konativna obilježja: koncentracija ili usmjerenost pažnje(1), samodisciplina u igri (2), opći stupanj discipline (3), doživljaj uspjeha i neuspjeha (4) ; situaciono-motorička postignuća: motorička spretnost (5), koordinacija pokreta (6) ; motorička znanja iz domene tehnike stolnog tenisa: preciznost udarca (7), raznovrsnost udaraca (8), kvaliteta servisa (9). Sve su varijable kvalitativno detaljno opisane, po kategorijama procjene: PROCJENE O N R O PROCJENE PN 1 slabo 0 stagnacija 2 dobro 1 djelomično napredovanje 3 vrlo dobro, odlično 2 značajno napredovanje Objektivni parametri uspjeha korišteni su: indikatori prosječnog broja prebačaja loptice preko mrežice (PR), uspješnost u natjecanju- rezultati utakmica (UT). Posebni pokazatelji: prosječna polaznost programa (A), broj upisane (B), broj ispisane (C), broj naknadno upisane djece (D). Nezavisnu je varijablu predstavljao sam eksperimentalni program igraonice stolnog tenisa. METODE PRAĆENJA I ANALIZE PODATAKA : Od metoda praćenja transformacijskog procesa korišten je model praćenja koji predlaže autor (Sindik, 1997). Za procjene općeg nivoa razvijenosti osobina (ONRO) i praćenja napredovanja u pojedinoj osobini (PN) korišteno je ukupno 9 karakteristika, hipotetski relevantnih za praćenje uspješnosti svladavanja programa. Procjene su izvršene početkom (P), sredinom (S) i krajem odvijanja programa (K). Procjene ONRO i PN izvršavao je autor, koji je bio istovremeno i voditelj programa. Od metoda obrade podataka, korišteni su postupci izračunavanja postotnih vrijednosti, koeficijenti rang-korelacije, c2-test, aritmetičke sredine (Bujas, 1967. ; Dragičević, 1988). REZULTATI I RASPRAVA I. Efekti transformacijskog procesa Većina djece je uspješno svladala program, koji je sadržajno djelomično reduciran u odnosu na zamišljeni. U pogledu ciljeva i zadataka -program je bio u potpunosti primjeren polaznicima. Natjecanje sa samim sobom i sa drugim polaznicima programa - pokazalo se najefikasnijim motivatorom. Metodologija rada, osnovana na igri i individualnom obliku rada - pokazala se djelotvornom, a upotreba metode razgovora, a posebno usmenog izlaganja, kao i frontalnog oblika rada - bila je minimalizirana. Otprilike 87 % djece je na kraju odvijanja programa bilo sposobno igrati utakmice. Rezultati praćenja transformacijskog procesa: prema kriterijima ONRO, za praćene karakteristike djece, djeca su napredovala od početka (P), preko sredine (S), do kraja odvijanja programa (K). Prema kriterijima PN, uočava se tendencija napredovanja u svih 9 karakteristika. ” Stvarno uspješnija” djeca (broj uspješnih prebačaja loptice preko mrežice) značajno su više napredovala i u 9 praćenih karakteristika od ” manje uspješne” djece (rezultati ” ekstremnih skupina” ). Kriteriji ONRO, PN, te PR i UT - međusobno se nalaze u razmjerno visokim korelacijama, koje iznose .83 do .88. U niskoj i neznačajnoj korelaciji sa navedenim parametrima jest prosječna prisutnost djece. Korelacije između različitih ONRO-karakteristika su u prosjeku ” srednje visoke” , što ukazuje na činjenicu da nije bilo ” izoliranih” obilježja-čiji je razvoj stimuliran neovisno o drugim, što je argument u prilog ” održanja cjelovitosti djetetova razvoja” . II. Pokazatelji pogodnosti programa za primjenu u praksi Opći pokazatelji obilježja i efekata programa bili su - prosječna prisutnost djece - je indirektni pokazatelj zadovoljstva djece/roditelja programom, kao i kvalitete programa. Značajan je podatak da je u ” uspješnijoj” podskupini polaznika prisutan i veći stupanj prosječne prisutnosti djece. Ukupno napredovanje (PN) djece u svim praćenim zavisnim varijablama, dodatni je indikator pogodnosti programa. Broj upisane/ispisane djece - tijekom programa upisano je naknadno 4(na inicijativu roditelja), a ispisano 2 djece, na inicijativu voditelja programa, usljed nedovoljne motiviranosti djece za pohađanje programa. Ovi pokazatelji okvirno ukazuju na pogodnost programa za primjenu u praksi, mada su daljnja istraživanja nužna.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Sindik, Joško
Neki pokazatelji eksperimentalnog programa igraonice stolnog tenisa za predškolsku djecu. // Kineziologija za 21. stoljeće : zbornik radova = Kinesiology for the 21st century = proceedings book / 2. međunarodna znanstvena konferencija = 2nd International Scientific Conference, Dubrovnik, 22. - 26. 9. 1999. / Dragan Milanović (ur.).
Zagreb: Fakultet za fizičku kulturu Sveučilišta u Zagrebu, 1999. str. 160-163 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Sindik, J. (1999) Neki pokazatelji eksperimentalnog programa igraonice stolnog tenisa za predškolsku djecu.. U: Dragan Milanović (ur.)Kineziologija za 21. stoljeće : zbornik radova = Kinesiology for the 21st century = proceedings book / 2. međunarodna znanstvena konferencija = 2nd International Scientific Conference, Dubrovnik, 22. - 26. 9. 1999..
@article{article, author = {Sindik, Jo\v{s}ko}, year = {1999}, pages = {160-163}, keywords = {stolni tenis, igraonica, efekti, pred\v{s}kolska dob}, title = {Neki pokazatelji eksperimentalnog programa igraonice stolnog tenisa za pred\v{s}kolsku djecu.}, keyword = {stolni tenis, igraonica, efekti, pred\v{s}kolska dob}, publisher = {Fakultet za fizi\v{c}ku kulturu Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Dubrovnik, Hrvatska} }
@article{article, author = {Sindik, Jo\v{s}ko}, year = {1999}, pages = {160-163}, keywords = {table tennis, workshop, effects, pre-school age}, title = {Some indicators of the experimental programme at the table tennis workshop for pre-school children}, keyword = {table tennis, workshop, effects, pre-school age}, publisher = {Fakultet za fizi\v{c}ku kulturu Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Zagrebu}, publisherplace = {Dubrovnik, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font