Pregled bibliografske jedinice broj: 251369
Modeli obrazovanja manjina u Republici Hrvatskoj
Modeli obrazovanja manjina u Republici Hrvatskoj // Izazovi obrazovanja na manjinskim jezicima: novi institucionalni aranžmani i strategije razvoja / Radovniković, Anita (ur.).
Novi Sad: Pedagoški zavod Vojvodine, 2005. str. 14-16 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 251369 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Modeli obrazovanja manjina u Republici Hrvatskoj
(EDUCATIONAL MODELS FOR ROMAS IN REPUBLIC OF CROATIA)
Autori
Hrvatić, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Izazovi obrazovanja na manjinskim jezicima: novi institucionalni aranžmani i strategije razvoja
/ Radovniković, Anita - Novi Sad : Pedagoški zavod Vojvodine, 2005, 14-16
Skup
Izazovi obrazovanja na manjinskim jezicima: novi institucionalni aranžmani i strategije razvoja
Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 06.11.2004. - 07.11.2004
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Romi; modeli odgoja i obrazovanja; interkulturalni odgoj i obrazovanje
(Roma; model of education; intercultural education)
Sažetak
Odgoj i obrazovanje pripadnika nacionalnih manjina u Hrvatskoj sastavni je dio nacionalnog odgojno-obrazovnog sustava. Njegova organizacija, struktura i sadržaj određeni su Ustavnim zakonom o ljudskim pravima i slobodama i pravima etničkih i nacionalnih zajednica ili manjina , Zakonom o odgoju i obrazovanju na jeziku i pismu nacionalnih manjina i zakonima o osnovnom i srednjem školstvu kao i "manjinskim" nastavnim planom i programom. Potreba uvažavanja europskih standarda u odgoju i obrazovanju nacionalnih manjina, kao i pojava "novih" nacionalnih manjina u Hrvatskoj uvjetuju i način organiziranja nastave za pripadnike nacionalnih manjina na manjinskim jezicima. Pripadnici nacionalne manjine sami predlažu i odabiru model i program u skladu s postojećim zakonom i svojim mogućnostima za realizaciju programa, a svi modeli i posebni programi dio su redovitog odgojno-obrazovnog sustava.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija