Pregled bibliografske jedinice broj: 251310
Interkulturalni kurikulum i/ili obrazovanje na jezicima nacionalnih manjina
Interkulturalni kurikulum i/ili obrazovanje na jezicima nacionalnih manjina // Izazovi obrazovanja na manjinskim jezicima / Toldi, Eva (ur.).
Novi Sad: Pedagoški zavod Vojvodine, 2005. str. 63-73 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 251310 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalni kurikulum i/ili obrazovanje na jezicima nacionalnih manjina
(Intercultural Curriculum and/or Education in Languages of National Minorities)
Autori
Hrvatić, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Izazovi obrazovanja na manjinskim jezicima
/ Toldi, Eva - Novi Sad : Pedagoški zavod Vojvodine, 2005, 63-73
Skup
Izazovi obrazovanja na manjinskim jezicima
Mjesto i datum
Novi Sad, Srbija, 22.04.2005. - 23.04.2005
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
interkulturalni odgoj i obrazovanje ; nacionalne manjine ; interkulturalni kurikulum ; obrazovanje na manjinskim jezicima
(intercultural upbringing and education ; national minorities ; intercultural curriculum ; education in languages of national minorities)
Sažetak
Utjecaj internacionalizacije obrazovanja, kroz globalizacijske procese ima neposredne implikacije na neke nove pristupe pedagogiji, između ostalih, interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima. Interkulturalni odgoj i obrazovanje nezaobilazan je činitelj u procesu međusobnog upoznavanja, razumijevanja različitih kultura, kao i uspostavljanja pozitivnih relacija, ali i rezultat potrebe da se multikulturalna društva urede prema načelima kulturnog pluralizma (međusobnog razumijevanja, tolerancije i dijaloga, doživljaja i prožimanja vlastitih i drugačijih kulturalnih obilježja), univerzalizma (zajednički interesi, uvjerenja i običaji) i socijalnog dijaloga (kulturne posebnosti i zajedničke poveznice). Pojam "interkulturalnog", podrazumijeva obrazovanje koja daje pravo na različitost, pridonosi ostvarivanju jednakih mogućnosti i priprema sve učenike za zajednički život u demokratskom društvu. U multikulturalnom okružju novu ulogu ima i učitelj, koji nije samo dobar poznavatelj drugih kultura, "brana" prema nastajanju stereotipa, jednostranih stajališta i predrasuda, već suradnik - kreator novih odnosa prema stvarnom znanju i uspješnim interkulturalnim odnosima. Odgoj i obrazovanje pripadnika nacionalnih manjina u Hrvatskoj sastavni je dio nacionalnog odgojno-obrazovnog sustava, a zbog povijesnih i kulturnih posebnosti primjenjuju se različiti modeli. Koncepcija interkulturalnog odgoja i obrazovanja određena je, u velikoj mjeri, nastavnim sadržajima, modelima, strategijama...- interkulturalnog kurikuluma, a prema kulturnoj integraciji i implementaciji u odgojno-obrazovnoj praksi, gdje obrazovanje na manjinskim jezicima predstavlja njezin sastavni i nezaobilazni dio.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija