Pregled bibliografske jedinice broj: 250956
Usvajanje materinskog jezika i metakognitivna dimenzija razvoja
Usvajanje materinskog jezika i metakognitivna dimenzija razvoja // Dijete i jezik danas. Zbornik radova / Vodopija, Irena (ur.).
Osijek: Visoka učiteljska škola u Osijeku, 2002. str. 47-55 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 250956 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Usvajanje materinskog jezika i metakognitivna dimenzija razvoja
(Mother Tongue Acquisition and the Metacognitive Componente of Development)
Autori
Duran, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Dijete i jezik danas. Zbornik radova
/ Vodopija, Irena - Osijek : Visoka učiteljska škola u Osijeku, 2002, 47-55
Skup
Dijete i jezik danas
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 13.11.2001. - 14.11.2001
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
metakognicija; razvoj jezika; kognitivni razvoj
(metacognition; language development; cognitive development)
Sažetak
Obrazovni sustav ima veliku važnost za razvoj kognitivnih funkcija. Svijest o vlastitim spoznajnim procesima i voljno vladanje tim procesima bit je metakognitivnih procesa. Ideja Vygotskog da učenje gramatike i pisanog govora vodi k razvoju sposobnosti, da se jezik i mišljenje usmjere na sebe same, k poimanju vlastitog govora i ovladavanju njime kao oruđe mišljenja, nedovoljno je iskorištena za razumijevanje metakognitivne dimenzije razvoja. U ovom radu razvoj metakognicije razmatram kao postupnu intelektualizaciju funkcija vezanih za kognitivni razvoj, a usvajanje materinskog jezika sustavnim obrazovanjem školskog tipa koje je izuzetno važno za taj proces.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija