Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 250956

Usvajanje materinskog jezika i metakognitivna dimenzija razvoja


Duran, Mirjana
Usvajanje materinskog jezika i metakognitivna dimenzija razvoja // Dijete i jezik danas. Zbornik radova / Vodopija, Irena (ur.).
Osijek: Visoka učiteljska škola u Osijeku, 2002. str. 47-55 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)


CROSBI ID: 250956 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Usvajanje materinskog jezika i metakognitivna dimenzija razvoja
(Mother Tongue Acquisition and the Metacognitive Componente of Development)

Autori
Duran, Mirjana

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo

Izvornik
Dijete i jezik danas. Zbornik radova / Vodopija, Irena - Osijek : Visoka učiteljska škola u Osijeku, 2002, 47-55

Skup
Dijete i jezik danas

Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 13.11.2001. - 14.11.2001

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
metakognicija; razvoj jezika; kognitivni razvoj
(metacognition; language development; cognitive development)

Sažetak
Obrazovni sustav ima veliku važnost za razvoj kognitivnih funkcija. Svijest o vlastitim spoznajnim procesima i voljno vladanje tim procesima bit je metakognitivnih procesa. Ideja Vygotskog da učenje gramatike i pisanog govora vodi k razvoju sposobnosti, da se jezik i mišljenje usmjere na sebe same, k poimanju vlastitog govora i ovladavanju njime kao oruđe mišljenja, nedovoljno je iskorištena za razumijevanje metakognitivne dimenzije razvoja. U ovom radu razvoj metakognicije razmatram kao postupnu intelektualizaciju funkcija vezanih za kognitivni razvoj, a usvajanje materinskog jezika sustavnim obrazovanjem školskog tipa koje je izuzetno važno za taj proces.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Mirjana Duran (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Duran, Mirjana
Usvajanje materinskog jezika i metakognitivna dimenzija razvoja // Dijete i jezik danas. Zbornik radova / Vodopija, Irena (ur.).
Osijek: Visoka učiteljska škola u Osijeku, 2002. str. 47-55 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
Duran, M. (2002) Usvajanje materinskog jezika i metakognitivna dimenzija razvoja. U: Vodopija, I. (ur.)Dijete i jezik danas. Zbornik radova.
@article{article, author = {Duran, Mirjana}, editor = {Vodopija, I.}, year = {2002}, pages = {47-55}, keywords = {metakognicija, razvoj jezika, kognitivni razvoj}, title = {Usvajanje materinskog jezika i metakognitivna dimenzija razvoja}, keyword = {metakognicija, razvoj jezika, kognitivni razvoj}, publisher = {Visoka u\v{c}iteljska \v{s}kola u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }
@article{article, author = {Duran, Mirjana}, editor = {Vodopija, I.}, year = {2002}, pages = {47-55}, keywords = {metacognition, language development, cognitive development}, title = {Mother Tongue Acquisition and the Metacognitive Componente of Development}, keyword = {metacognition, language development, cognitive development}, publisher = {Visoka u\v{c}iteljska \v{s}kola u Osijeku}, publisherplace = {Osijek, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font