Pregled bibliografske jedinice broj: 250065
Mogućnosti zbrinjavanja građevinskog otpada nastalog rekonstrukcijom željezničke pruge
Mogućnosti zbrinjavanja građevinskog otpada nastalog rekonstrukcijom željezničke pruge // Tehnologije zbrinjavanja otpada. Zbornik radova Savjetovanja / Salopek, Branko (ur.).
Zagreb: Akademija tehničkih znanosti Hrvatske (HATZ), 2006. str. 71-76 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 250065 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti zbrinjavanja građevinskog otpada nastalog rekonstrukcijom željezničke pruge
(Possibilities for Management of Construction Waste Formed in Railroad Reconstruction)
Autori
Anić Vučinić, Aleksandra ; Černi, Srđan ; Ljubas, Davor ; Grđan, Dalibor
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
Tehnologije zbrinjavanja otpada. Zbornik radova Savjetovanja
/ Salopek, Branko - Zagreb : Akademija tehničkih znanosti Hrvatske (HATZ), 2006, 71-76
Skup
Tehnologije zbrinjavanja otpada. Savjetovanje
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 12.06.2006. - 14.06.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
građevinski otpad; željeznički pragovi; tucanik; opasni otpad; zbrinjavanje
(construction waste; railway sleepers; crushed stone; hazardous waste; waste management)
Sažetak
Rekonstrukcija željezničke pruge podrazumijeva zamjenu dotrajalih pragova, željeznih tračnica i nasipa pruge. Željeznički pragovi se radi sprječavanja degradacije premazuju kreozotnim uljima i periodički tretiraju pesticidima, fungicidima i herbicidima. U postupku zamjene dotrajalih pragova, prema Zakonu o otpadu NN 178/04, odnosno prema Uredbi o kategorijama, vrstama i klasifikaciji otpada s katalogom otpada i listom opasnog otpada (NN 50/05), takva se vrsta otpada mora adekvatno zbrinuti. Nasip pruge je kamen tucanik koji poprima nakon nekog vremena crnu boju na površini, a prostor ispod površine često bude ispunjen tekućinom i muljem. Ovakva onečišćenja tucanika nastala su tretiranjem pojasa pruge herbicidima, fungicidima i pesticidima, ispuštanjem fekalija na prugu iz sanitarnih čvorova vagona, curenjem mazivih ulja i masti s vlakova i vagona na prugu te razlijevanjem i rasipanjem tereta u prijevozu. U ovom radu obrađena je problematika građevinskog otpada (drvenih pragova i tucanika) nastalog rekonstrukcijom željezničke pruge. Dan je prikaz dosadašnjih saznanja, europskih i svjetskih iskustava u rješavanju navedene problematike te mogućnosti i načina zbrinjavanja nastalog otpada.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo, Temeljne tehničke znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb