Pregled bibliografske jedinice broj: 250034
Lebdeći Zagreb express
Lebdeći Zagreb express // Prometna problematika grada Zagreba. Zbornik radova / Josip, Božičević (ur.).
Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2006. str. 59-73 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 250034 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Lebdeći Zagreb express
(Levitation Zagreb Express)
Autori
Dujmović, Nenad ; Lakušić, Stjepan ; Marušić, Ante ; Mikić, Vesna ; Mlinarić, Tomislav ; Neidhardt, Velimir ; Radić, Jure ; Šimunović, Božo
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Prometna problematika grada Zagreba. Zbornik radova
/ Josip, Božičević - Zagreb : Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti (HAZU), 2006, 59-73
Skup
Prometna problematika grada Zagreba
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 12.06.2006. - 13.06.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
gradski i prigradski promet; magnetna lebdeća vozila (maglev); željeznički kolodvor; autobusni kolodvor; terminal; zračna luka; buka
(urban and suburban traffic; magnetically levitated vehicles (maglev); railway station; bus station; terminal; airport; noise)
Sažetak
Stvaranje suvremene kvalitetne i funkcionalne urbane aglomeracije Zagreba ukazuje na potrebe integriranja vitalnih terminalnih točaka Zagreba. Predlaže se prometna integracija zračne luke Pleso i satelitskog grada Velike Gorice (kao petog grada po veličini u Hrvatskoj) s glavnim željezničkim i autobusnim terminalima u središtu urbanog tkiva metropole. Sve svjetske metropole razvijenog svijeta oslanjaju se na pružna vozila za povezivanje zračne luke s centrom grada. U zagrebačkom slučaju, naslov lebdeći prvenstveno se odnosi na sustav nadzemnih trasa, dakle konstrukcija na stupovima, koje se mogu realizirati i kao magnetna lebdeća vozila. Pri tome treba napomenuti da bi lebdeći Zagreb Express mogao ići u strogom centru Grada Zagreba podzemnim tunelom (poput metroa). Na taj način bi bila prihvatljiva veza s primjerice Trgom bana Josipa Jelačića. Javni masovni i efikasni putnički promet u metropolama i policentričnim metropolama definitivno se oslanja na primjenu pružnih vozila. Nove tehnologije nošenja i vođenja vozila magnetnim poljem, prugom bez mehaničkog dodira kao i pogon linearnim elektromotorom, daju izrazite prometne prednosti magnetnim lebdećim vozilima (MAGLEV - Magnetically Levitated) prema konvencionalnim pružnim tračničkim vozilima (gradska željeznica, tramvaj, lagana željeznica, metro). U ovom je radu prikazana jedna moguća inačica takvog promišljanja i to, za početak samo na jednoj liniji, od satelitskog grada Velike Gorice i Zračne luke Pleso do središta Grada Zagreba. Naravno da ona nudi ekstenziju na više linija, čime bi obuhvatila sve glavne tokove i totalno promijenila život u gradu. Životna zbilja će nas u jednom trenutku zasigurno potaknuti i ohrabriti za ovakve iskorake koji imaju futuristički predznak, a u gradovima s problematikom sličnoj zagrebačkoj su već odavna realnost. Bit će za grad i njegove stanovnike dobro ako taj trenutak zasine što prije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Elektrotehnika, Građevinarstvo, Strojarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb,
Arhitektonski fakultet, Zagreb,
Građevinski fakultet, Zagreb,
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Jure Radić
(autor)
Velimir Neidhardt
(autor)
Vesna Mikić
(autor)
Stjepan Lakušić
(autor)
Tomislav Mlinarić
(autor)
Ante Marušić
(autor)
Nenad Dujmović
(autor)