Pregled bibliografske jedinice broj: 249655
Zadovoljstvo poslom i profesionalni status nastavnika
Zadovoljstvo poslom i profesionalni status nastavnika // Napredak (Zagreb), 147 (2006), 2; 161-177 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 249655 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Zadovoljstvo poslom i profesionalni status nastavnika
(Happiness with work and professional status of teachers')
Autori
Radeka, Igor ; Sorić, Izabela
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 147
(2006), 2;
161-177
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
zadovoljstvo poslom ; profesionalni status nastavnika ; permanentno usavršavanje nastavnika
(happiness with work ; professional status of teahers ; permanent teacher training)
Sažetak
U radu se analiziraju rezultati empirijskog istraživanja permanentnog usavršavanja nastavnika dvadeset osnovnih i srednjih škola Zadarske županije. Cilj rada bio je utvrditi kako nastavnici percipiraju vlastiti profesionalni status i koliko su zadovoljni nastavničkim poslom. Ispitivanje je provedeno među 462 nastavnika posebno konstruiranim upitnikom sredinom 2004. godine. Utvrđeno je da nastavnici nisu zadovoljni uvjetima rada te da ih osobito opterećuje nizak životni standard i slab društveni ugled nastavničke profesije. Većina nastavnika iskazuje razmjerno visok stupanj zadovoljstva svojom profesijom i vlastitom kompetentnosti za obavljanje nastavničkog posla. Što nastavnici bolje procjenjuju svoje radne uvijete, životni standard, ugled nastavničkog zanimanja i vlastitu osposobljenost za nastavnički posao doživljavaju to veće zadovoljstvo u nastavničkom poslu. Unatoč tome, čini se da je loš status nastavničke profesije poguban za suvremenu školu. Naime, čak trećina nastavnika željela bi napustiti vlastiti poziv. U odnosu na nastavnike koji ne bi to učinili, nastavnici koji bi napustili nastavnički poziv procjenjuju svoj životni standard, ugled nastavničkog zanimanja i profesionalnu osposobljenost značajno lošijima i osjećaju manje zadovoljstvo u poslu. Rezultati ovoga istraživanja upozoravaju na činjenicu da, ako želimo pozitivno djelovati na motivaciju nastavnika, a time i na razvitak suvremene škole uopće, moramo povećati njihovo zadovoljstvo poslom, odnosno poboljšati njihov životni standard (bolje razrađenim sustavom financiranja i nagrađivanja), izgrađivati društveni ugled nastavničkog zanimanja, poboljšati uvjete nastavničkog rada, te permanentno usavršavati njihove nastavničke kompetencije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Social Services Abstracts
- Sociological Abstracts
- Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts