Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 24927

Odnos zanimanja i strategija suočavanja i svladavanja burnout sindroma


Škrinjar, Jasmina
Odnos zanimanja i strategija suočavanja i svladavanja burnout sindroma // Revija za rehabilitacijska istraživanja, 32 (1996), 1; 25-36 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 24927 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Odnos zanimanja i strategija suočavanja i svladavanja burnout sindroma
(The Relationship between Profession and Burnout Syndrome Coping Strategies)

Autori
Škrinjar, Jasmina

Izvornik
Revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 32 (1996), 1; 25-36

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
burnout sindrom; institucionalni djelatnici; teža mentalna retarrdacija; autizam
(burnout syndrome; staff; severe mental retardation; autism)

Sažetak
Cilj rada bio je da se primjenom Skale za procjenu coping strategija ustanovi postoje li statistički značajne razlike u načinima suočavanja i pokušaja svladavanja (coping) sindroma sagorijevanja na poslu (sindrom burnout) u osoba različitih zanimanja, a čija profesija podrazumijeva neposredan rad s osobama s težom mentalnom retardacijom i autizmom tijekom punog radnog vremena. Uzorak se sastoji od 244 ispitanika, djelatnika zaposelnih u ustanovama za rehabilitaciju osoba s težom mentalnom retardacijom i autizmom na širem području grada Zagreba. Ispitanici su podijeljeni prema zanimanjima u pet poduzoraka (defektolozi, medicinske sestre, njegovateljice, stručni suradnici i "ostali"). Podaci su obrađeni diskriminativnom analizom varijance, izračunate su diskriminacijske funkcije te su određeni centroidi grupa pomoću kojih je ustanovljen položaj svake grupe u diskriminativnom prostoru. Ustanovljene su statistički značajne razlike u načinima suočavanja sa problemima na poslu osoba različitih zanimanja. Prema strukturama dobivenih diskriminacijskih funkcija zaključuje se da ispitivani djelatnici nemaju neke jasno određene i konzistentne obrasce ponašanja, načine reagiranja u stresnim situacijama koji bi upućivali na postojanje određene coping strategije ili više njih. Ovi nalazi ukazuju na potrebu za sustavnim i kontinuiranim bavljenjem ovim problemom u nastojannju da pridonose sprječavanju ili barem ublažavanju posljedica burnout sindroma.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Projekti:
013002

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jasmina Frey Škrinjar (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Škrinjar, Jasmina
Odnos zanimanja i strategija suočavanja i svladavanja burnout sindroma // Revija za rehabilitacijska istraživanja, 32 (1996), 1; 25-36 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Škrinjar, J. (1996) Odnos zanimanja i strategija suočavanja i svladavanja burnout sindroma. Revija za rehabilitacijska istraživanja, 32 (1), 25-36.
@article{article, author = {\v{S}krinjar, Jasmina}, year = {1996}, pages = {25-36}, keywords = {burnout sindrom, institucionalni djelatnici, te\v{z}a mentalna retarrdacija, autizam}, journal = {Revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {32}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {Odnos zanimanja i strategija suo\v{c}avanja i svladavanja burnout sindroma}, keyword = {burnout sindrom, institucionalni djelatnici, te\v{z}a mentalna retarrdacija, autizam} }
@article{article, author = {\v{S}krinjar, Jasmina}, year = {1996}, pages = {25-36}, keywords = {burnout syndrome, staff, severe mental retardation, autism}, journal = {Revija za rehabilitacijska istra\v{z}ivanja}, volume = {32}, number = {1}, issn = {1331-3010}, title = {The Relationship between Profession and Burnout Syndrome Coping Strategies}, keyword = {burnout syndrome, staff, severe mental retardation, autism} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Content Pages in Education
  • Exceptional Child Education Resources
  • EMBASE/Excerpta Medica
  • Special Educational Needs Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font