Pregled bibliografske jedinice broj: 24927
Odnos zanimanja i strategija suočavanja i svladavanja burnout sindroma
Odnos zanimanja i strategija suočavanja i svladavanja burnout sindroma // Revija za rehabilitacijska istraživanja, 32 (1996), 1; 25-36 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 24927 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos zanimanja i strategija suočavanja i svladavanja burnout sindroma
(The Relationship between Profession and Burnout Syndrome Coping Strategies)
Autori
Škrinjar, Jasmina
Izvornik
Revija za rehabilitacijska istraživanja (1331-3010) 32
(1996), 1;
25-36
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
burnout sindrom; institucionalni djelatnici; teža mentalna retarrdacija; autizam
(burnout syndrome; staff; severe mental retardation; autism)
Sažetak
Cilj rada bio je da se primjenom Skale za procjenu coping strategija ustanovi postoje li statistički značajne razlike u načinima suočavanja i pokušaja svladavanja (coping) sindroma sagorijevanja na poslu (sindrom burnout) u osoba različitih zanimanja, a čija profesija podrazumijeva neposredan rad s osobama s težom mentalnom retardacijom i autizmom tijekom punog radnog vremena. Uzorak se sastoji od 244 ispitanika, djelatnika zaposelnih u ustanovama za rehabilitaciju osoba s težom mentalnom retardacijom i autizmom na širem području grada Zagreba. Ispitanici su podijeljeni prema zanimanjima u pet poduzoraka (defektolozi, medicinske sestre, njegovateljice, stručni suradnici i "ostali"). Podaci su obrađeni diskriminativnom analizom varijance, izračunate su diskriminacijske funkcije te su određeni centroidi grupa pomoću kojih je ustanovljen položaj svake grupe u diskriminativnom prostoru. Ustanovljene su statistički značajne razlike u načinima suočavanja sa problemima na poslu osoba različitih zanimanja. Prema strukturama dobivenih diskriminacijskih funkcija zaključuje se da ispitivani djelatnici nemaju neke jasno određene i konzistentne obrasce ponašanja, načine reagiranja u stresnim situacijama koji bi upućivali na postojanje određene coping strategije ili više njih. Ovi nalazi ukazuju na potrebu za sustavnim i kontinuiranim bavljenjem ovim problemom u nastojannju da pridonose sprječavanju ili barem ublažavanju posljedica burnout sindroma.
Izvorni jezik
Hrvatski
POVEZANOST RADA
Projekti:
013002
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Jasmina Frey Škrinjar
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Sociological Abstracts
- Sociological Abstracts
- Content Pages in Education
- Exceptional Child Education Resources
- EMBASE/Excerpta Medica
- Special Educational Needs Abstracts