Pregled bibliografske jedinice broj: 248874
KOMUNIKACIJSKA POZICIJA STUDENATA UČITELJSKIH ŠKOLA U OBRAZOVANJU ZA OKOLIŠ U SVJETLU JEDNOG ISTRAŽIVANJA
KOMUNIKACIJSKA POZICIJA STUDENATA UČITELJSKIH ŠKOLA U OBRAZOVANJU ZA OKOLIŠ U SVJETLU JEDNOG ISTRAŽIVANJA // "The Teacher of the 21.st.c."
Bitola : Ohrid: Pedagoški fakultet Bitola, Univerzitet "Sv. Kliment Ohridski" Ohrid, 2002. (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 248874 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
KOMUNIKACIJSKA POZICIJA STUDENATA UČITELJSKIH ŠKOLA U OBRAZOVANJU ZA OKOLIŠ U SVJETLU JEDNOG ISTRAŽIVANJA
(COMMUNICATIONAL POSITON OF TEACHING SCHOOLS STUDENTS IN ENVIRONMENTAL EDUCATION IN THE LIGHT OF ONE RESEARCH)
Autori
Uzelac, Vinka ; Pejčić, Aleksandra ; Anđić, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
"The Teacher of the 21.st.c."
/ - Bitola : Ohrid : Pedagoški fakultet Bitola, Univerzitet "Sv. Kliment Ohridski" Ohrid, 2002
Skup
International Pedagogical Meeting "The Teacher of 21.st.c."
Mjesto i datum
Ohrid, Sjeverna Makedonija; Bitola, Sjeverna Makedonija, 23.05.2002. - 26.05.2002
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
budući odgajatelji i učitelji; obrazovanje za okoliš; učinkovitost obrazovanja za okoliš; nastavni postupci; oblici i metode rada
(future pre-school teachers and primary-school teachers; environmental education; efficiency of the environmental education; educational procedures; forms and methods of work.)
Sažetak
Rad predstavlja dio rezultata istraživanja provedenog 2001. godine na namjernom uzorku (N=708) koji je obuhvaćao dvije skupine ispitanika: studente predškolskog odgoja i studente razredne nastave četiriju sveučilišnih centara u Republici Hrvatskoj (Zagreb, Rijeka, Osijek i Split). Analizira se kakva su očekivanja pojedinih skupina ispitanika prema doprinosu relevantnijih nastavnih postupaka u obrazovanju za okoliš, odnosno kako procjenjuju učinkovitost pojedinih nastavnih postupaka u poboljšanju kvalitete obrazovanja za okoliš. U navedenom se istraživanju nekoliko tendencija nastavnoga rada pokazalo aktualnim i bitnim u osmišljavanju obrazovanja za okoliš danas i u budućnosti. Posebice se to očekuje od terenske nastave, ekskurzija i rada na projektima. U aspektu složenijih statističkih izračunavanja pokazala se neujednačenost, što je izraženo višim stupnjem slaganja s ponuđenim mogućnostima nastavnoga rada u obrazovanju za okoliš u starijih studenata te u studenata većeg sveučilišnog središta u odnosu na mlađe studente i studente manjih sveučilišnih središta. U svakom slučaju, visoko suglasje studenata u procjeni svoje komunikacijske pozicije unutar ponuđenih nastavnih postupaka u području obrazovanja za okoliš otvara nove mogućnosti za odgojno-obrazovne utjecaje u vrijeme studija. Naime, na osnovi poznavanja stavova i mišljenja studenata, može se, s više ili manje vjerojatnosti, predvidjeti aktivnija pozicija studenata u budućem obrazovanju za okoliš, a time i kvalitetnije obrazovanje za okoliš. Opći zaključak jest: ima razloga optimizmu u razvoju obrazovanja budućih odgajatelja i učitelja za okoliš, barem što se tiče stajališta studenata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija