Pregled bibliografske jedinice broj: 248862
Stilovi odgojno-obrazovnog rada odgajatelja i učitelja u području okoliša – procjene stanja i implikacije
Stilovi odgojno-obrazovnog rada odgajatelja i učitelja u području okoliša – procjene stanja i implikacije // Zavičajnost, globalizacija i škola / Vrcić-Mataja, S. ; Grahovac-Pražić, V. (ur.).
Gospić, 2006. str. 359-388 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 248862 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stilovi odgojno-obrazovnog rada odgajatelja i učitelja u području okoliša – procjene stanja i implikacije
(Styles of preschool/primary schol classroom education teachers educational within the field of environment - assessment of currentstate and implications)
Autori
Uzelac, Vinka ; Pejčić, Aleksandra
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zavičajnost, globalizacija i škola
/ Vrcić-Mataja, S. ; Grahovac-Pražić, V. - Gospić, 2006, 359-388
Skup
3. Dani Ante Starčevića - Zavičajnost, globalizacija i škola
Mjesto i datum
Gospić, Hrvatska, 05.05.2006. - 06.05.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
okoliš; održivi razvoj; odgoj i obrazovanje za okoliš/održivi razvoj; djeca; učenici; odgajatelji predškolske djece; učitelji razredne nastave
(environment; sustainable development; education for environment / sustainable development; children; pupils; preschool teachers; primary school classroom education teachers)
Sažetak
Autorice polaze od činjenice sve prisutnijeg odgoja i obrazovanja za održivi razvoj i potrebe njihova svestranijeg istraživanja, povezujući to s obrazovanjem učitelja. Nakon prikaza temeljnih teorijskih odrednica upozorava na višeznačnost obrazovnih modela te informira o teorijskim pristupima obrazovanja učitelja za okoliš/održivi razvoj. Empirijski dio rada je dio šireg istraživanja obrazovanja odgajatelja i učitelja Hrvatske za okoliš. Cilj je ovog dijela istraživanja bio ispitati u kolikoj su mjeri odgojno-obrazovni postupci i aktivnosti odgajatelja predškolske djece i učitelja razredne nastave zastupljeni u praksi odgojno-obrazovnog rada s djecom/učenicima u području okoliša/održivog razvoja. Ispitivanje je provedeno 2005. godine, a u njemu je sudjelovalo 486 ispitanika. Za tu svrhu, načinjen je instrument. Analizirane su procjene odgajatelja i učitelja o: izvedbenim nastavnim planovima i programima dječjih vrtića/osnovnih škola ; učenju i poučavanju ; zadovoljavanju individualnih potreba djece/učenika ; okruženju povezanosti vrtića/škole s obitelji, lokalnom i međunarodnom zajednicom te izvještavanju o uradcima i napredovanja djece/učenika - sve u funkciji razvoja osjetljivosti djece/učenika za održivi razvoj. Moguće je uopćeno zaključiti kako većina empirijskih nalaza ulijeva optimizam i nadu, ali i učvršćuje naše spoznaje kako nema odgoja i obrazovanja djece/učenika za održivi razvoj bez obrazovanja njihovih odgajatelja i učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija