Pregled bibliografske jedinice broj: 24868
PODUZETNIČKI MENEDŽMENT - IZAZOV - RIZIK - ZADOVOLJSTVO
PODUZETNIČKI MENEDŽMENT - IZAZOV - RIZIK - ZADOVOLJSTVO / Vuijć, Vidoje (ur.). Zagreb: Alinea ; Sveučilište u Rijeci ; HITA Consulting ; MEP Consult, 1999 (monografija)
CROSBI ID: 24868 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
PODUZETNIČKI MENEDŽMENT - IZAZOV - RIZIK - ZADOVOLJSTVO
(ENTERPRENEUR MANAGEMENT)
Urednik/ci
Vuijć, Vidoje
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Alinea ; Sveučilište u Rijeci ; HITA Consulting ; MEP Consult
Grad
Zagreb
Godina
1999
Stranica
268
ISBN
953-180-074-X
Ključne riječi
poduzetništvo; menedžment; upravljanje; profesionalni razvoj
(enterpreneuership; managament; economy; professional development.)
Sažetak
PODUZETNIČKI MENEDŽMENT S a ž e t a k Poduzetništvo i poduzetnik u ovoj se knjizi promatraju u sklopu znanstvenih, tehničko-tehnoloških, ekonomskih, tržišnih, socijalnih, organizacijskih, kadrovskih, obrazovnih i ostalih promjena koje su u vezi i u interakciji sa svekolikim postignućima što ih nosi suvremena znanstveno-tehnološka revolucija. Pritom se imaju na umu postojeće i predvidive potrebe Republike Hrvatske u kontekstu svjetskoga poduzetničkog ozračja. Poduzetništvo, kao posebna aktivnost, i poduzetnik, kao nositelj te aktivnosti, složene su, dinamične, ekonomske i sociokulturne kategorije, koje, u današnje vrijeme, osim klasičnih, poprimaju i brojne nove značajke i značenja u teoriji i praksi. Obuhvaćaju misaone, voljne, kreativne i inovativne poslovne i razvojne aktivnosti, prožimajući time sve poduzetničke i menedžerske funkcije: planiranje, organiziranje, kadrovsko popunjavanje (ruko)vođenje, kontroliranje i poboljšavanje radi postizanja unaprijed utvrđenih ciljeva. Poduzetništvo i menedžment se u takvoj konstelaciji veza, odnosa i zahtjeva preobražavaju u inovativno poduzetništvo i u inovativni menedžment. Kreativnost i inovativnost, kao i s tim povezani intelekt, imaginacija i intuicija, postaju neodvojivim sastojnicama poduzetničko-menedžerske funkcije. Njihov razvitak pretpostavlja odgovarajuće ozračje u poduzeću i organizacijske oblike koji omogućuju širu samoinicijativnost i stvaralaštvo zaposlenika, a posebice rukovoditelja. To se ostvaruje divizionalizacijom i decentralizacijom velikih poduzeća i povezivanjem njihovih dijelova na način kojim se postižu sinergijski učinci u poduzeću kao cjelini. ENTERPRENEUR MANAGEMENT S u m m a r y This book considers free enterprise and enterpreneurs in the context of scientific, technological, economic, market, social, organizational, personnel, educational and other changes, which are interactively connected to the general achievements of the modern scientifc and technological revolution. At the same time, it considers the current and foreseeable needs of the Republic of Croatia in the context of international free enterprise. Free enterprise, as a separate activity, and enterpreneurs, as the agents of that activity, are complex economic, social and cultural categories, which today acquire many new features and meanings, besides the classical ones, in both theory and practice. They encompass intellectual, voluntary, creative and innovative commercial and developmental activities, thus permeating all free enterprise and managerial functions: planning, organization, human resources policy, management, supervision and improvement with the aim of achieving previously-established objectives. In such a network of interdependent bonds, relationships and requirements, free enterprise and management are transformed into innovative free enterprise and innovative management. Creativity and innovation, as well as the intellect, imagination and intuition that accompany them become integral components of the modern entrepreneurial-managerial functions. The development of these functions is only possible in the appropriate atmosphere in a company and in those forms of organization that ensure the wider initiative and creativity of employees, especially the managerial staff. This is achieved through the divisionalization and decentralization of large companies and the integration of their departments in a way that has a synergetic effect on the company as a whole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija