Pregled bibliografske jedinice broj: 248264
"Prikriveno" nasilje nad djecom u obitelji i školi
"Prikriveno" nasilje nad djecom u obitelji i školi // Comparative education / Turner-Marti, Lidia (ur.).
Havana: World council of comparative educations societies ; Association of Cuban Educators, 2004. (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 248264 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
"Prikriveno" nasilje nad djecom u obitelji i školi
("Hidden" abuse of children in family and school)
Autori
Zloković, Jasminka ; Cindrić, Anita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Comparative education
/ Turner-Marti, Lidia - Havana : World council of comparative educations societies ; Association of Cuban Educators, 2004
Skup
Comparative education
Mjesto i datum
Havana, Kuba, 25.10.2004. - 29.10.2004
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
prikriveno nasilje; nasilje nad djecom; obitelj; škola;
(hidden abuse; child violence; family; school)
Sažetak
Suvremeni trendovi odgoja i obrazovanja, počevši od vrtića pa do visokoškolskih institucija, utemeljenje nalaze u humanističkoj orijentaciji, koja bi trebala pružati mogućnosti razvoja potreba svih polaznika edukativne vertikale. Međutim, neka ponašanja između roditelja i djeteta, učitelja i učenika mogu se svrstati u skupinu verbalnog ali i “ prikrivenog” maltretiranja, kao pojave koja podrazumijeva brojna neprimjerena i emocionalno gruba ponašanja odraslih prema djeci i mladim ljudima. Ovakva ponašanja ponekad su “ teško” prepoznatljiva ili kod “ žrtve” izazivaju strah od reakcije na problem, pa se radije odlučuju na šutnju i patnju. Istraživanje kojeg smo provodili na uzorku od 180 studenata različitih nastavničkih usmjerenja i studijskih godina pokazuje kako je veliki broj ispitanika ne samo u obitelji već i tijekom svog dugogodišnjeg školovanja imao iskustva s različitim oblicima nasilja od strane svojih učitelja. Vrijeđanje, ponižavanje, etiketiranje, potcjenjivanje, obeshrabrivanje, neka su ponašanja koja kod djece i mladih ljudi mogu izazvati niz burnih reakcija, ali i trajne negativne osjećaje prema instituciji i osobi koja ih je zapravo maltretirala. Rezultati istraživanja upućuju na potrebu redefiniranja nekih tradicionalnih pristupa u odgoju i poučavanju djece kako u obitelji tako i školi, a prvenstveno onih koji se ne odnose na potrebu uspostavljanja međuosobno pozitivnih i reverzibilnih te demokratičnih i humanih odnosa, koji isključuju represivnu pedagošku praksu. Ovo je jedan od niza uvjeta koje valja zadovoljiti ukoliko govorimo o poštivanju nekih elementarnih prava djece.
Izvorni jezik
Engleski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka