Pregled bibliografske jedinice broj: 247302
Vrednovanje učinkovitosti učenja fizike putem računala za učenike osnovne škole
Vrednovanje učinkovitosti učenja fizike putem računala za učenike osnovne škole // Odgojne znanosti, Vol. 8 (2006), 2(12); 535-549 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 247302 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrednovanje učinkovitosti učenja fizike putem računala za učenike osnovne škole
(Evaluation of effectiveness of online physics learning for elementary school learners)
Autori
Svedružić, Antonio
Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) Vol. 8
(2006), 2(12);
535-549
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
konceptualni test iz fizike; konstruktivistička nastava; računala; online nastava; test znanja iz fizike; tradicionalna nastava.
(computers; conceptual physics test; constructivistic educational system; knowledge test in physics; online education; traditional educational system.)
Sažetak
U radu se pokušalo empirijski pokazati u kojoj mjeri online nastava doprinosi konceptualnom i općem razumijevanju fizikalnih pojmova u usporedbi s konstruktivističkom i tradicionalnom nastavom. Zbog toga je autor konstruirao i metrijski standardizirao konceptualni predtest i posttest kao i opći test znanja, kojim je testiran prigodni uzorak (N=90) učenika 7. razreda osnovne škole. Rezlultati pokazuju da postoji statistički značajna razlika (F=12.0, p<.01) između online i tradicionalne nastave u konceptualnom razumijevanju temeljnih fizikalnih pojmova, kao i u općem testu znanja iz fizike (t=5.92, p<.00). Isto tako, računati faktor prirasta (g-faktor), koji izražava omjer apsolutnog prirasta rezultata na predtestu i ukupnog mogućeg prirasta na predtestu, pokazao je srednje visoku vrijednost za online grupu (g=0.42± ; ; ; ; ; 0.20sd.), dok je za tradicionalnu grupu iznimno nizak (g=0.02± ; ; ; ; ; 0.30sd.). Online nastava dodatno je vrednovana anketnim upitnikom koji je pokazao pozitivan stav učenika prema svim oblicima online nastave. Rezultati ovog istraživanja ukazuju na potencijalno veću mogućnost implementacije online oblika poučavanja u nastavi fizike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Linguistics and Language Behavior Abstracts
- Sociological Abstracts
- Social Services Abstracts