Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 247302

Vrednovanje učinkovitosti učenja fizike putem računala za učenike osnovne škole


Svedružić, Antonio
Vrednovanje učinkovitosti učenja fizike putem računala za učenike osnovne škole // Odgojne znanosti, Vol. 8 (2006), 2(12); 535-549 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 247302 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Vrednovanje učinkovitosti učenja fizike putem računala za učenike osnovne škole
(Evaluation of effectiveness of online physics learning for elementary school learners)

Autori
Svedružić, Antonio

Izvornik
Odgojne znanosti (1846-1204) Vol. 8 (2006), 2(12); 535-549

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
konceptualni test iz fizike; konstruktivistička nastava; računala; online nastava; test znanja iz fizike; tradicionalna nastava.
(computers; conceptual physics test; constructivistic educational system; knowledge test in physics; online education; traditional educational system.)

Sažetak
U radu se pokušalo empirijski pokazati u kojoj mjeri online nastava doprinosi konceptualnom i općem razumijevanju fizikalnih pojmova u usporedbi s konstruktivističkom i tradicionalnom nastavom. Zbog toga je autor konstruirao i metrijski standardizirao konceptualni predtest i posttest kao i opći test znanja, kojim je testiran prigodni uzorak (N=90) učenika 7. razreda osnovne škole. Rezlultati pokazuju da postoji statistički značajna razlika (F=12.0, p<.01) između online i tradicionalne nastave u konceptualnom razumijevanju temeljnih fizikalnih pojmova, kao i u općem testu znanja iz fizike (t=5.92, p<.00). Isto tako, računati faktor prirasta (g-faktor), koji izražava omjer apsolutnog prirasta rezultata na predtestu i ukupnog mogućeg prirasta na predtestu, pokazao je srednje visoku vrijednost za online grupu (g=0.42&plusmn ; ; ; ; ; 0.20sd.), dok je za tradicionalnu grupu iznimno nizak (g=0.02&plusmn ; ; ; ; ; 0.30sd.). Online nastava dodatno je vrednovana anketnim upitnikom koji je pokazao pozitivan stav učenika prema svim oblicima online nastave. Rezultati ovog istraživanja ukazuju na potencijalno veću mogućnost implementacije online oblika poučavanja u nastavi fizike.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Antonio Svedružić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Svedružić, Antonio
Vrednovanje učinkovitosti učenja fizike putem računala za učenike osnovne škole // Odgojne znanosti, Vol. 8 (2006), 2(12); 535-549 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Svedružić, A. (2006) Vrednovanje učinkovitosti učenja fizike putem računala za učenike osnovne škole. Odgojne znanosti, Vol. 8 (2(12)), 535-549.
@article{article, author = {Svedru\v{z}i\'{c}, Antonio}, year = {2006}, pages = {535-549}, keywords = {konceptualni test iz fizike, konstruktivisti\v{c}ka nastava, ra\v{c}unala, online nastava, test znanja iz fizike, tradicionalna nastava.}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {Vol. 8}, number = {2(12)}, issn = {1846-1204}, title = {Vrednovanje u\v{c}inkovitosti u\v{c}enja fizike putem ra\v{c}unala za u\v{c}enike osnovne \v{s}kole}, keyword = {konceptualni test iz fizike, konstruktivisti\v{c}ka nastava, ra\v{c}unala, online nastava, test znanja iz fizike, tradicionalna nastava.} }
@article{article, author = {Svedru\v{z}i\'{c}, Antonio}, year = {2006}, pages = {535-549}, keywords = {computers, conceptual physics test, constructivistic educational system, knowledge test in physics, online education, traditional educational system.}, journal = {Odgojne znanosti}, volume = {Vol. 8}, number = {2(12)}, issn = {1846-1204}, title = {Evaluation of effectiveness of online physics learning for elementary school learners}, keyword = {computers, conceptual physics test, constructivistic educational system, knowledge test in physics, online education, traditional educational system.} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Linguistics and Language Behavior Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Social Services Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font