Pregled bibliografske jedinice broj: 247123
Redovito tjelesno vježbanje učenica srednje škole
Redovito tjelesno vježbanje učenica srednje škole // Prvi hrvatski kongres primijenjene psihologije "Psiholozi u unaprjeđenju i zaštiti zdravlja - interdisciplinarni pristup", Knjiga sažetaka / Pačić - Turk, Ljiljana (ur.).
Zagreb: Hrvatska psihološka komora, 2006. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 247123 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Redovito tjelesno vježbanje učenica srednje škole
(Regular physical activity of the high school female students)
Autori
Bosnar, Ksenija ; Greblo, Zrinka ; Vukmir, Vedrana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Prvi hrvatski kongres primijenjene psihologije "Psiholozi u unaprjeđenju i zaštiti zdravlja - interdisciplinarni pristup", Knjiga sažetaka
/ Pačić - Turk, Ljiljana - Zagreb : Hrvatska psihološka komora, 2006
Skup
Prvi hrvatski kongres primijenjene psihologije "Psiholozi u unaprjeđenju i zaštiti zdravlja - interdisciplinarni pristup"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 26.04.2006. - 29.04.2006
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
tjelesna aktivnost; adolescentice
(physical activity; female adolescents)
Sažetak
S ciljem utvrđivanja redovitosti tjelesnog vježbanja adolescentica provedeno je istraživanje na uzorku 327 učenica trećih i četvrtih razreda prirodoslovne srednje škole sa programima koji daju završno zanimanje, u dobi od 17 do 20 godina. U uzorak su uključene sve učenice koje su prisustvovale nastavi u tjednu mjerenja. Od učenica je zatraženo da odrede svoje iskustvo u tjelesnom vježbanju i sportu u ponuđenih šest kategorija. Svoje interese za sport i vježbanje su iskazale ocjenjujući 52 sporta na pet-stupanjskoj skali. Od ukupnog uzorka, 33 učenice (10%) nisu se nikada bavile niti jednim oblikom sporta ili vježbanja izvan školske nastave. Čak 202 (62%) bavile su se sportom samo povremeno i rekreativno. U školskom sportu redovito je vježbalo i natjecalo se 39 (12%), a u klubovima još 36 (11%) učenica. Sedamnaest učenica (5%) redovito je treniralo i postiglo rezultate državnog ili međunarodnog ranga. Premda učenice pohađaju pet vrlo različitih programa školovanja, među njima nije nađena statistički značajna razlika u bavljenju sportom. Rezultati zabrinjavaju, jer gotovo tri četvrtine učenica nije se nikad redovito bavilo vježbanjem izvan škole, a pritom većina njih niti ne pokazuje veći interes za sport i vježbanje. Od ponuđene 52 aktivnosti pokazale su veći interes tek za ples. Od fizički zahtjevnijih aktivnosti najviše preferiraju aerobiku i badminton. Rezultati pokazuju da se ne čini dovoljno u promicanju zdravih stilova života u adolescentica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija