Pregled bibliografske jedinice broj: 246295
Su-konstrkcija kurikuluma i teorije (ranog odgoja) obrazovanja
Su-konstrkcija kurikuluma i teorije (ranog odgoja) obrazovanja // Pedagogijska istraživanja, 2. (2005), 2.; 235-250 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 246295 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Su-konstrkcija kurikuluma i teorije (ranog odgoja) obrazovanja
(Co-construction of curriculum and theories of (early) education)
Autori
Miljak, Arjana
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 2.
(2005), 2.;
235-250
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kurikulum; nacionalni kurikulum; implementacija; reforma; centralizirane reforme; su-konstrukcija; evaluacija; skaliranje; autentično unapređenje škola; proiciranje transfer produkta
(curriculum; national curriculum; implementation; reform; centralized reforms; co-construction; evaluation; scaling; authentic school improvement; projection of transfer product)
Sažetak
Neuspjeh reformi u svijetu, devedesetih godina, konstatirala su brojna istraživanja. Većina autora ističe (samo) jedan primjer relativno uspješne reforme u Chicagu, i to kao nevladin projekt, na velikom broju ustanova i u trajanju 8 do 10 godina. Njihova teorija o onome što će mijenjati kao i kurikulum, nisu bili unaprijed određeni nego su se izgrađivali (ili su konstruirali) tijekom rada u praksi. Autori ovog projekta izvode naputak : prvo stvorite unutarnju i vanjsku infrastrukturu za kvalitetno odvijanje odgojno-obrazovnog procesa i za kvalitetnu i primjerenu organizaciju ustanove, a potom (evaluiraj) kontroliraj! U zbilji je obično suprotno. U Engleskoj, kao izrazito centraliziranom sustavu odgoja i obrazovanja, u kojem sve dolazi iz vrha vlasti od kurikuluma do zakona, inspekcije, kontrole, i dr. ništa se značajno nije postiglo u svezi s bitnim ciljem - povećanjem uspjeha svih učenika. Ustanove uviđaju kako vanjski zahvati nemaju djelovanje na njihovu praksu niti na rezultate koje postižu njihovi učenici. Zato se individualno usmjeravaju na traženje rješenja koje će izravno djelovati na povećanje uspjeha svih njihovih učenika. U državama u kojima nema centraliziranog upravljanja - promjenama u sustavu pružaju se različite mogućnosti, najčešće u obliku velikog izbora projekata reformi čak i mogućnosti prilagodbe projekta svakoj ustanovi ponaosob. Istražujući proces implementacije zaključuje se kako je to uvijek jedan proces su – konstrukcije podrazumijevajući pod tim proces zajedničke izgradnje teorije (o promjenama) i kurikuluma, koji se stvara i razvija u interakciji s realnim ljudima, realnim problemima u konkretnom socijalnom kontekstu. I u potpunoj suprotnosti s uobičajenim stajalištem, dokazuje se, kako škole više utječu na mijenjaju reforme (teorije) nego što reforme mijenjaju škole. U ranom odgoju u razvijenijim zemljama posebice u Reggio vrtićima u Italiji, Novom Zelandu, i dr. upravo polaze od ovih postavki koje smo istaknuli. Oni drže kako se ne samo kurikulum nego i teorija o odgoju i obrazovanju su konstruira u odgojnoj praksi. Zato u ovim ustanovama nema gotovog, određenog kurikuluma nego se i on zajednički izgrađuje – su konstruira iz godine u godinu kako se njihova teorija i praksa razvija o čemu svjedoče brojna istraživanja i studije s ovog područja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Social Sciences Abstracts