Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 246281

Marketing neprofitnih organizacija : u potrazi za dugoročnom integracijom društvene koristi i profitnog marketinga


Papa, Vlatka
Marketing neprofitnih organizacija : u potrazi za dugoročnom integracijom društvene koristi i profitnog marketinga, 2006., diplomski rad, Ekonomski fakultet, Rijeka


CROSBI ID: 246281 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Marketing neprofitnih organizacija : u potrazi za dugoročnom integracijom društvene koristi i profitnog marketinga
(The Non-Profit Organization Marketing - The Pursuit for Long Term Integration of Social Benefits and Profit Marketing)

Autori
Papa, Vlatka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Rijeka

Datum
27.02

Godina
2006

Stranica
69

Mentor
Grbac, Bruno

Ključne riječi
marketing neprofitnih organizacija; dugoročna integracija; društvene koristi; profitni marketing
(non-profit marketing; long term integration; social benefits; profit marketing)

Sažetak
U istraživanju se polazi od potrebe osiguranja financijskog temelja neprofitnih organizacija kao primarnog zadatka, a sve u cilju omogućavanja njihove evolucije i ostvarenja značajnijeg doprinosa i utjecaja na društvo. Pri tome je važno osigurati neutralnost neprofitnog sektora, omogućiti očuvanje temelja socijalnog društva, te postizanje uspješnosti i efikasnosti neprofitnih djelatnosti. Neprofitni marketing koristi iste tehnike i principe kao i konvencionalni marketing, služeći pritom ispunjavanju posebnih, neprofitnih ciljeva. Ispunjavanje ljudskih potreba, ishodište je i profitnog i neprofitnog marketinga, dok je kod neprofitnog marketinga izvedeni cilj ostvarenje općedruštvene koristi, a u slučaju konvencionalnog marketinga, profit. Neučinkovitost neprofitnih organizacija pod državnom vlašću dovela je do pojave neprofitnog marketinga u tim djelatnostima i tržišnih zakonitosti u cilju rješavanja spomenutih neučinkovitosti. Uvođenje tržišnih zakonitosti u neprofitni sektor utjecalo je daljnji razvoj i proširenje djelokruga njihovog rada, kao i na društvo i okolinu što ide u pravcu održivosti i signifikantnije razine suradnje s ostalim profitnim organizacijama, te neprofitnog sektora kao značajnog izvora zapošljavanja. Spoznaja o potrebi za pomaganjem drugima, te motivima volontiranja nužna su kako bi marketeri mogli strukturirati proizvode i usluge neprofitnih organizacija, te privući resurse, uz istodobno osiguranje zadovoljstva svih nositelja interesa. Da bi razmjena poprimila zadovoljavajuće okvire, svi sudionici u razmjeni moraju ostvariti određeni ekvivalent za uloženi trud, sredstva ili neki drugi resurs. To je jedini način postizanja dugoročnog opstanka neprofitnih organizacija, gdje se vodi računa o ispunjenju motiva i potreba svih sudionika razmjene. Praktičan dio istraživanja proveden je na uzorku od 15 neprofitnih organizacija, te je pridonio verifikaciji i nadogradnji postavljenih hipotezi u radu. Rasprava o proučavanim elementima, ukazat će na najvažnije spoznaje generirane istraživanjem koje je pokazalo da su uz financijski problem, neprofitne organizacije suočene i s drugim podjednako važnim problemom nedostatka ljudskih resursa, čime se nadograđuje radna hipoteza postavljena ranije u radu. Drugi aspekt te hipoteze ukazivao je na potrebu neutralnog oblika financiranja neprofitnog sektora (model tržište-država) kao najoptimalnijeg, što je ovim istraživanjem i potvrđeno kroz postojanje dva najznačajnija izvora financiranja ispitanih subjekata, i to donacija, te državne potpore.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0081008

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Bruno Grbac (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Papa, Vlatka
Marketing neprofitnih organizacija : u potrazi za dugoročnom integracijom društvene koristi i profitnog marketinga, 2006., diplomski rad, Ekonomski fakultet, Rijeka
Papa, V. (2006) 'Marketing neprofitnih organizacija : u potrazi za dugoročnom integracijom društvene koristi i profitnog marketinga', diplomski rad, Ekonomski fakultet, Rijeka.
@phdthesis{phdthesis, author = {Papa, Vlatka}, year = {2006}, pages = {69}, keywords = {marketing neprofitnih organizacija, dugoro\v{c}na integracija, dru\v{s}tvene koristi, profitni marketing}, title = {Marketing neprofitnih organizacija : u potrazi za dugoro\v{c}nom integracijom dru\v{s}tvene koristi i profitnog marketinga}, keyword = {marketing neprofitnih organizacija, dugoro\v{c}na integracija, dru\v{s}tvene koristi, profitni marketing}, publisherplace = {Rijeka} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Papa, Vlatka}, year = {2006}, pages = {69}, keywords = {non-profit marketing, long term integration, social benefits, profit marketing}, title = {The Non-Profit Organization Marketing - The Pursuit for Long Term Integration of Social Benefits and Profit Marketing}, keyword = {non-profit marketing, long term integration, social benefits, profit marketing}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font