Pregled bibliografske jedinice broj: 246281
Marketing neprofitnih organizacija : u potrazi za dugoročnom integracijom društvene koristi i profitnog marketinga
Marketing neprofitnih organizacija : u potrazi za dugoročnom integracijom društvene koristi i profitnog marketinga, 2006., diplomski rad, Ekonomski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 246281 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marketing neprofitnih organizacija : u potrazi za dugoročnom integracijom društvene koristi i profitnog marketinga
(The Non-Profit Organization Marketing - The Pursuit for Long Term Integration of Social Benefits and Profit Marketing)
Autori
Papa, Vlatka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
27.02
Godina
2006
Stranica
69
Mentor
Grbac, Bruno
Ključne riječi
marketing neprofitnih organizacija; dugoročna integracija; društvene koristi; profitni marketing
(non-profit marketing; long term integration; social benefits; profit marketing)
Sažetak
U istraživanju se polazi od potrebe osiguranja financijskog temelja neprofitnih organizacija kao primarnog zadatka, a sve u cilju omogućavanja njihove evolucije i ostvarenja značajnijeg doprinosa i utjecaja na društvo. Pri tome je važno osigurati neutralnost neprofitnog sektora, omogućiti očuvanje temelja socijalnog društva, te postizanje uspješnosti i efikasnosti neprofitnih djelatnosti. Neprofitni marketing koristi iste tehnike i principe kao i konvencionalni marketing, služeći pritom ispunjavanju posebnih, neprofitnih ciljeva. Ispunjavanje ljudskih potreba, ishodište je i profitnog i neprofitnog marketinga, dok je kod neprofitnog marketinga izvedeni cilj ostvarenje općedruštvene koristi, a u slučaju konvencionalnog marketinga, profit. Neučinkovitost neprofitnih organizacija pod državnom vlašću dovela je do pojave neprofitnog marketinga u tim djelatnostima i tržišnih zakonitosti u cilju rješavanja spomenutih neučinkovitosti. Uvođenje tržišnih zakonitosti u neprofitni sektor utjecalo je daljnji razvoj i proširenje djelokruga njihovog rada, kao i na društvo i okolinu što ide u pravcu održivosti i signifikantnije razine suradnje s ostalim profitnim organizacijama, te neprofitnog sektora kao značajnog izvora zapošljavanja. Spoznaja o potrebi za pomaganjem drugima, te motivima volontiranja nužna su kako bi marketeri mogli strukturirati proizvode i usluge neprofitnih organizacija, te privući resurse, uz istodobno osiguranje zadovoljstva svih nositelja interesa. Da bi razmjena poprimila zadovoljavajuće okvire, svi sudionici u razmjeni moraju ostvariti određeni ekvivalent za uloženi trud, sredstva ili neki drugi resurs. To je jedini način postizanja dugoročnog opstanka neprofitnih organizacija, gdje se vodi računa o ispunjenju motiva i potreba svih sudionika razmjene. Praktičan dio istraživanja proveden je na uzorku od 15 neprofitnih organizacija, te je pridonio verifikaciji i nadogradnji postavljenih hipotezi u radu. Rasprava o proučavanim elementima, ukazat će na najvažnije spoznaje generirane istraživanjem koje je pokazalo da su uz financijski problem, neprofitne organizacije suočene i s drugim podjednako važnim problemom nedostatka ljudskih resursa, čime se nadograđuje radna hipoteza postavljena ranije u radu. Drugi aspekt te hipoteze ukazivao je na potrebu neutralnog oblika financiranja neprofitnog sektora (model tržište-država) kao najoptimalnijeg, što je ovim istraživanjem i potvrđeno kroz postojanje dva najznačajnija izvora financiranja ispitanih subjekata, i to donacija, te državne potpore.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA