Pregled bibliografske jedinice broj: 245545
Kurikulum pedagoške izobrazbe i interkulturalne kompetencije učitelja
Kurikulum pedagoške izobrazbe i interkulturalne kompetencije učitelja // Pedagogijska istraživanja, 2. (2005), 2.; 251-266 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 245545 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kurikulum pedagoške izobrazbe i interkulturalne kompetencije učitelja
(Curriculum of pedagogical training and intercultural competence3 of teachers)
Autori
Hrvatić, Neven ; Piršl, Elvi
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 2.
(2005), 2.;
251-266
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
pedagoška izobrazba učitelja; škola; učitelj; interkulturalna kompetencija; kurikulum
(pedagogical teacher training; school; teacher; intercultural competence; curriculum)
Sažetak
Iako je danas polažaj učitelja u suvremenoj školi temeljno drugačiji nego u ranijim razdobljima, neka od dominantnih područja primjene novog načina izobrazbe - ali i osposobljavanja i stručnog usavršavanja učitelja - zajedničke su bez obzira na specifičnosti obrazovnih politika, a to su: povijesni i tradicionalni razvoj izobrazbe učiteljstva, kulturne i političke perspektive poučavanja i učenja, stupanj profesionalne autonomije te kurikularne promjene. Također, postoje opće smjernice za izradu koncepcije i strukture kurikuluma izobrazbe učitelja koje se mogu odrediti prema različitim pristupima: uzastopni/sukcesivni model, usporedni model i integrirani model. Temeljne odrednice kurikuluma pedagoške izobrazbe učitelja rezultat su suodnosa teorijskog prisupa (znanja) i potrebnih nastavnih umijeća. Budući da promjene u sustavu izobrazbe učitelja proizlaze iz potrebe profesionalizacije obrazovanja kao značajnog faktora razvoja, obrazovanju učitelja potrebno je prilaziti kao cjelovitom, otvorenom, dinamičnom i trajanom procesu. Pitanje interkulturalne kompetencije postaje sve važnije tijekom posljednjih godina pojavom globalizacije i svjetskih kontakata ne samo među velikim kompanijama, organizacijama i pojedincima, koji se ne mogu zamisliti bez uspješne komunikacije, već posebno u okviru odgojno-obrazovnog sustava. Razvijanje interkulturalne kompetencije dugotrajan je i cjeloživotan proces. U tom odgojno-obrazovnom procesu posebnu ulogu ima škola, odnosno učitelji. Govoreći o projekciji učitelja s interkulturalnim osobinama u radu se objašnjava važnost kognitivne, emocionalne i ponašajne dimenzije tako obrazovane osobe. Uloga učitelja trebala bi biti u osposobljavanju učenika za komunikaciju i prihvaćanje ljudi koji su različiti od njega, kako bi se osjećao dostojnim i ravnopravnim članom zajednice kojoj pripada. Ovaj cilj se može ostvariti kvalitetnim pedagoško-psihološkim, didaktičkim i stručnim obrazovanjem koje će učitelju omogućiti što bolju fleksibilnost, kreativnost ali i prilagodbu u složenim i zahtjevnim odgojno-obrazovnim situacijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts
- Social Sciences Abstracts