Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 245545

Kurikulum pedagoške izobrazbe i interkulturalne kompetencije učitelja


Hrvatić, Neven; Piršl, Elvi
Kurikulum pedagoške izobrazbe i interkulturalne kompetencije učitelja // Pedagogijska istraživanja, 2. (2005), 2.; 251-266 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 245545 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kurikulum pedagoške izobrazbe i interkulturalne kompetencije učitelja
(Curriculum of pedagogical training and intercultural competence3 of teachers)

Autori
Hrvatić, Neven ; Piršl, Elvi

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 2. (2005), 2.; 251-266

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
pedagoška izobrazba učitelja; škola; učitelj; interkulturalna kompetencija; kurikulum
(pedagogical teacher training; school; teacher; intercultural competence; curriculum)

Sažetak
Iako je danas polažaj učitelja u suvremenoj školi temeljno drugačiji nego u ranijim razdobljima, neka od dominantnih područja primjene novog načina izobrazbe - ali i osposobljavanja i stručnog usavršavanja učitelja - zajedničke su bez obzira na specifičnosti obrazovnih politika, a to su: povijesni i tradicionalni razvoj izobrazbe učiteljstva, kulturne i političke perspektive poučavanja i učenja, stupanj profesionalne autonomije te kurikularne promjene. Također, postoje opće smjernice za izradu koncepcije i strukture kurikuluma izobrazbe učitelja koje se mogu odrediti prema različitim pristupima: uzastopni/sukcesivni model, usporedni model i integrirani model. Temeljne odrednice kurikuluma pedagoške izobrazbe učitelja rezultat su suodnosa teorijskog prisupa (znanja) i potrebnih nastavnih umijeća. Budući da promjene u sustavu izobrazbe učitelja proizlaze iz potrebe profesionalizacije obrazovanja kao značajnog faktora razvoja, obrazovanju učitelja potrebno je prilaziti kao cjelovitom, otvorenom, dinamičnom i trajanom procesu. Pitanje interkulturalne kompetencije postaje sve važnije tijekom posljednjih godina pojavom globalizacije i svjetskih kontakata ne samo među velikim kompanijama, organizacijama i pojedincima, koji se ne mogu zamisliti bez uspješne komunikacije, već posebno u okviru odgojno-obrazovnog sustava. Razvijanje interkulturalne kompetencije dugotrajan je i cjeloživotan proces. U tom odgojno-obrazovnom procesu posebnu ulogu ima škola, odnosno učitelji. Govoreći o projekciji učitelja s interkulturalnim osobinama u radu se objašnjava važnost kognitivne, emocionalne i ponašajne dimenzije tako obrazovane osobe. Uloga učitelja trebala bi biti u osposobljavanju učenika za komunikaciju i prihvaćanje ljudi koji su različiti od njega, kako bi se osjećao dostojnim i ravnopravnim članom zajednice kojoj pripada. Ovaj cilj se može ostvariti kvalitetnim pedagoško-psihološkim, didaktičkim i stručnim obrazovanjem koje će učitelju omogućiti što bolju fleksibilnost, kreativnost ali i prilagodbu u složenim i zahtjevnim odgojno-obrazovnim situacijama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0130489

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Elvi Piršl (autor)

Avatar Url Neven Hrvatić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Hrvatić, Neven; Piršl, Elvi
Kurikulum pedagoške izobrazbe i interkulturalne kompetencije učitelja // Pedagogijska istraživanja, 2. (2005), 2.; 251-266 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Hrvatić, N. & Piršl, E. (2005) Kurikulum pedagoške izobrazbe i interkulturalne kompetencije učitelja. Pedagogijska istraživanja, 2. (2.), 251-266.
@article{article, author = {Hrvati\'{c}, Neven and Pir\v{s}l, Elvi}, year = {2005}, pages = {251-266}, keywords = {pedago\v{s}ka izobrazba u\v{c}itelja, \v{s}kola, u\v{c}itelj, interkulturalna kompetencija, kurikulum}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {2.}, number = {2.}, issn = {1334-7888}, title = {Kurikulum pedago\v{s}ke izobrazbe i interkulturalne kompetencije u\v{c}itelja}, keyword = {pedago\v{s}ka izobrazba u\v{c}itelja, \v{s}kola, u\v{c}itelj, interkulturalna kompetencija, kurikulum} }
@article{article, author = {Hrvati\'{c}, Neven and Pir\v{s}l, Elvi}, year = {2005}, pages = {251-266}, keywords = {pedagogical teacher training, school, teacher, intercultural competence, curriculum}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {2.}, number = {2.}, issn = {1334-7888}, title = {Curriculum of pedagogical training and intercultural competence3 of teachers}, keyword = {pedagogical teacher training, school, teacher, intercultural competence, curriculum} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts
  • Social Sciences Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font