Pregled bibliografske jedinice broj: 244673
Idejno rješenje željezničkog kolodvora u Virovitici
Idejno rješenje željezničkog kolodvora u Virovitici, 2005., diplomski rad, Građevinski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 244673 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Idejno rješenje željezničkog kolodvora u Virovitici
(Conceptual design of Virovitica railway station reconstruction)
Autori
Kirš, Emil
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Građevinski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
22.09
Godina
2005
Stranica
78
Mentor
Lakušić, Stjepan
Ključne riječi
željeznički kolodvor; gornji ustroj kolosijeka; skretnica; rekonstrukcija kolosijeka; pješački pothodnik
(railway station; permanent way; turnout; reconstruction of track; pedestrian underpass)
Sažetak
U radu je razmatrano idejno rješenje kolodvora Virovitica koji se nalazi na 143+182 km pruge Dalj-Osijek-Koprivnica-Varaždin. Promjenom eksploatacijskih uvjeta ukazala se potreba za rekonstrukcijom kolosiječnih veza u kolodvoru Virovitica. Projektnim zadatkom predviđena je zamjena postojećih skretnica s normiranim skretnicama, uređenje gornjeg ustroja kolosijeka, povećanje korisnih duljina putničkih kolosijeka, rekonstrukcija perona, izgradnja pothodnika za vezu prijemne zgrade i perona, izgradnja nadstrešnica na peronima. Postojeći peroni ne zadovoljavaju današnjim standardima vezanim za putnički promet. Visina perona je cca 20-30 cm od GRT-a, a širina 120 cm. Dolazak putnika do perona vrši se preko kolosijeka. Kolodvor se sastoji od 14 kolosijeka od čega 5 prolaznih. Drugi i treći kolosijek koriste se za putnički promet, dok se 1. i 4. kolosijek koriste za odvijanje teretnog prometa. Preostali kolosijeci namijenjeni su za ranžiranje željezničkih vozila. Korisne duljine postojećih kolosijeka iznose cca 350 m (kolosijek br. 1 i 3). Uz kolosijek broj 1 nalazi se utovarna rampa. Maksimalno dozvoljeno opterećenje kolosjeka iznosi 180 kN/o. Rekonstrukcijom kolodvora mijenjaju se geometrijske karakteristike, skretničke veze, dozvoljena opterećenja kolosijeka, povećanje korisne duljine kolosijeka, a sve u cilju dobivanja uvjeta za sigurniji i udobniji prijevoz putnika te adekvatniji prihvat tereta. Dozvoljena osovinska opterećenja dobivena rekonstrukcijom iznose 220 kN/o, dok korisne duljine kolosijeka br. 2 i 3 iznose 560 m. Neposredno uz kolosijek br. 1 (na mjestu bivše utovarne rampe za teretni promet) te između kolosijeka br. 2 i 3 predviđena je izgradnja novih perona s nadstrešnicom. Visina perona je 55 cm od GRT, širina 3.5 m, a duljina 220 m. Nakon preuređenja koosiječne lire, uz kolosijek br. 8 predviđa se izgradnja pristupne ceste te otvorenog i zatvorenog skladišta za potrebe utovara i istovara tereta (robe). Povezivanje stanične zgrade i kolodvorskog predprostora s peronom br. 2 provedeno je izgradnjom pothodnika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA