Pregled bibliografske jedinice broj: 244454
Informacijska pismenost kao ključni čimbenik obrazovanja u visokoobrazovnim sustavima republike Hrvatske (S posebnim osvrtom na poljodjelski visokoobrazovni sustav)
Informacijska pismenost kao ključni čimbenik obrazovanja u visokoobrazovnim sustavima republike Hrvatske (S posebnim osvrtom na poljodjelski visokoobrazovni sustav), 2006., magistarski rad, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 244454 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Informacijska pismenost kao ključni čimbenik obrazovanja u visokoobrazovnim sustavima republike Hrvatske (S posebnim osvrtom na poljodjelski visokoobrazovni sustav)
(Information literacy as a leading factor in higher education in Republic of Croatia (With especial overview on a Faculty of Agriculture)
Autori
Mandušić, Dubravka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.01
Godina
2006
Stranica
96
Mentor
Mateljan, Vladimir
Ključne riječi
informacijska pismenost; znanje; obrazovanje; cjeloživotno učenje
(information literacy; higher education; knowledge; lifelong learning)
Sažetak
Pretraživanje, odabir, te valjano korištenje informacije nalaze se van domašaja današnje napredne tehnologije i iziskuju mnogo više od samih informatičkih vještina. Pojedinac danas mora prepoznati, locirati, ocijeniti i efikasnu upotrijebiti informacije koje su mu je potrebne. Informacijski pismena osoba zna prepoznati potrebu za informacijom, zna odrediti važnost informacije, pristupa informaciji efikasno, zna ocijeniti valjanost informacije i njen izvor, zna "ugnijezditi" nađenu informaciju u svoju bazu znanja, razumije ekonomska, pravna, društvena i kulturna pitanja pri upotrebi informacije. Sam pojam informacijske pismenosti u Republici Hrvatskoj relativno je nepoznat. Gotovo da nema literature ili istraživanja na tu temu pa je cilj rada prikazati važnost upoznavanja sa samim pojmom te važnost implementacije informacijske pismenosti u naše visokoobrazovne institucije. Na Ministarstvu znanosti, obrazovnim institucijama i na samom pojedincu je da posveti tom pojmu veliku važnost, upozna se sa prednostima koje stjecanje i posjedovanje te vještine nudi i dakako novo stečeno znanje nauči prenositi dalje. Cilj je rada prikazati kolika je informacijska opismenjenost stanovništva u Republici Hrvatskoj te navesti mjere koje bi se trebale poduzeti da bi i u Hrvatskoj informacijsko i komunikacijsko opismenjivanje dobilo na vrijednosti. Na tim spoznajama treba izgraditi model koji će pokazati važnost informacijske pismenosti u poboljšanju kvalitete obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti