Pregled bibliografske jedinice broj: 244058
Metodičke funkcije kompjutorskih igara u nastavi gramatike i pravopisa hrvatskoga književnoga jezika
Metodičke funkcije kompjutorskih igara u nastavi gramatike i pravopisa hrvatskoga književnoga jezika, 1991., doktorska disertacija, Filozofski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 244058 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Metodičke funkcije kompjutorskih igara u nastavi gramatike i pravopisa hrvatskoga književnoga jezika
Autori
Pavličević-Franić, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
04.06
Godina
1991
Stranica
265
Mentor
Težak, Stjepko
Ključne riječi
kompjutorske igre; obrazovna tehnologija; nastava hrvatskoga jezika; osnovna škola
(computer games; educational technology; Croatian language teaching; elemntary school)
Sažetak
Učenje i poučavanje hrvatskoga jezika uz pomoć računala, kao suvremenoga tehničkoga medija, zasigurno omogućuje dinamiziranje i racionalizaciju nastavnoga procesa (veća količina informacija u kraćemu vremenu). CALL programi (computer assisted language learning) znače višesmjernu komunikaciju sa strojem koja uključuje zvuk, tekst, visokorazlučnu sliku, animaciju, nelinearnu navigaciju, uz visoku adaptibilnost i dodatnu umjetnu inteligenciju. No, ne prilagodi li se takav način rada svim lingvometodičkim i pedagoško-psihološkim zahtjevima nastavnoga procesa, bez obzira na svoje nesumljive tehnološke i funkcionalne prednosti, neće rezultirati uspješnim i svrhovitim usvajanjem hrvatskoga jezika. Nastava uz pomoć računala učenicima je zanimljiva i motivirajuća jer je drukčija od svakodnevnih načina poučavanja, no valja lučiti puki prijenos informacija elektroničkim putem od metodički oblikovanoga i primjerenoga nastavnoga procesa. Računalo opravdava svoju prisutnost u nastavi jezika i s gledišta tehnologije obrazovanja i s lingvodidaktičkoga aspekta jedino kao dopuna dosadašnjim načinima prenošenja znanja. Ne valja predimenzionirati njihovu važnost u nastavi jer postoji opasnost da postanu sami sebi svrhom i negacija svih brojnih pozitivnih karakteristika. Ideja interaktivne multimedijalnosti provjerena je u praksi uz pomoć pet računalnih obrazovnih programa u kojima su za kompjutorsku prezentaciju, u obliku didaktičkih računalnih igara, odabrani pojedini gramatičko-pravopisni sadržaji (refleks jata, fonemi č i ć, kratice, glagolska vremena, rečenično ustrojstvo). Na temelju istraživanja te rezultata eksperimentalne i kontrolne skupine učenika, izrađena je vrijednosna ljestvica funkcionalnih mogućnosti kompjutora u nastavi jezika, te su utvrđene pretpostavke metodičke svrsishodnosti nastave jezika uz pomoć računala.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb