Pregled bibliografske jedinice broj: 243858
Promjene u stanju antropoloških obilježja učenika 7. razreda s obzirom na obim njihove tjelesne aktivnosti
Promjene u stanju antropoloških obilježja učenika 7. razreda s obzirom na obim njihove tjelesne aktivnosti // ŠKOLSKI VJESNIK Časopis za pedagoška i školska pitanja, 54 (2005), 3-4; 339-348 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 243858 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Promjene u stanju antropoloških obilježja učenika 7. razreda s obzirom na obim njihove tjelesne aktivnosti
(Changes in state of anthropological characteristics of 7th grade students in regard to extent of their physical activity)
Autori
Munivrana, Goran ; Čavala, Marijana ; Blažević, Mateo
Izvornik
ŠKOLSKI VJESNIK Časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 54
(2005), 3-4;
339-348
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
učenici; aktivnost; razlike; vježbanje
(school boys; activity; differences; practise)
Sažetak
Osnovni cilj ovog istraživanja, provedenog na uzorku od 97 ispitanika, učenika 7-ih razreda OŠ « ; ; Dobri» ; ; u Splitu, bio je utvrditi, postoje li razlike i kakav je napredak ostvaren unutar jedne školske godine, kod učenika koji se organizirano (min.3 x tjedno) bave nekim sportom, u odnosu na učenike kojima su satovi TZK-a jedina organizirana sportska aktivnost. Na temelju rezultata dobivenih multivarijantnom analizom varijance (MANOVA) možemo zaključiti, da učenici koji se uz satove TZK-a redovito (min. 3x tjedno) bave i izvanškolskim sportskim aktivnostima, pokazuju mnogo veći napredak između inicijalnog i finalnog mjerenja od grupe učenika kojima su satovi TZK-a jedina organizirana sportska aktivnost. Te su razlike najznačajnije upravo na onima varijablama za koje možemo pretpostaviti da bi sistematsko tjelesno vježbanje trebalo najviše utjecati (repetitivna i statička snaga, funkcionalne sposobnosti). Kako je upravo na tim varijablama, kod grupe učenika koji se ne bave izvanškolskim sportskim aktivnostima, zabilježena stagnacija ili čak pad sposobnosti (funkcionalne sposobnosti), može se izvesti zaključak da satovi TZK-a ne osiguravaju dovoljan podražaj za razvoj pojedinih sposobnosti i postizanje značajnijih transformacijskih efekta vježbanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Prirodoslovno-matematički fakultet, Split