Pregled bibliografske jedinice broj: 243276
Peradarska obiteljska gospodarstva – socioekonomska obilježja i temeljna ograničenja nabavnog i prodajnog tržišta
Peradarska obiteljska gospodarstva – socioekonomska obilježja i temeljna ograničenja nabavnog i prodajnog tržišta // VI. Simpozij "Peradarski dani 2005." s međunarodnim sudjelovanjem / Balenović, Mirta (ur.).
Zagreb: Hrvatski veterinarski institut, 2005. (poster, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 243276 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Peradarska obiteljska gospodarstva – socioekonomska obilježja i temeljna ograničenja nabavnog i prodajnog tržišta
(Poultry family farms - socioecomic characteristics and basic restrictions of supply and sale market)
Autori
Raguž-Đurić, Radmila ; Žutinić, Đurđica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Izvornik
VI. Simpozij "Peradarski dani 2005." s međunarodnim sudjelovanjem
/ Balenović, Mirta - Zagreb : Hrvatski veterinarski institut, 2005
Skup
VI. Simpozij "Peradarski dani 2005." s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Poreč, Hrvatska, 11.05.2005. - 14.05.2005
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
peradarsko obiteljsko gospodarstvo; nabava; prodaja
(poultry family farm; supply; sale)
Sažetak
U radu analiziramo poteškoće s kojima se suočavaju peradarski proizvođači u nabavi repromaterijala i plasmanu svojih proizvoda. Utvrđeni su kapaciteti obiteljskih gospodarstava za tov pilića i proizvodnju konzumnih jaja, analizirani su stavovi i mišljenja peradara na obiteljskim gospodarstvima o poteškoćama nabavnog i prodajnog tržišta, te ustanovljeno jesu li obiteljska gospodarstva zainteresirana za poslovno povezivanje u zadruge tržnog tipa. Prikupljeni su podaci za 955 obiteljskih peradarskih gospodarstava, od kojih je uzorak činilo 200 gospodarstava (69% gospodarstava koji se bave tovom pilića i 31% proizvodnjom konzumnih jaja). Prema anketnim nalazima ispitanici su razmjerno zadovoljni ponudom repromaterijala, a kao glavnu poteškoću ističu cijenu i uvjete plaćanja. Najčešći problemi u plasmanu proizvoda su nekontrolirani uvoz i nelojalna konkurencija, te nesigurno tržište. Većina bi se gospodarstava udružila u zadruge radi zajedničkog nastupa na tržištu, sigurnijeg plasmana, boljeg poslovanja i zaštite vlastitih interesa. Rezultati istraživanja kazuju je da je potrebno provoditi sveobuhvatna empirijska istraživanja o nabavnom i prodajnom tržištu peradarskih proizvoda kako bi se otklonili problemi i predložile mjere za « ; sređivanje» ; hrvatskog peradarskog tržišta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Poljoprivreda (agronomija), Biotehnologija