Pregled bibliografske jedinice broj: 242756
Analiza programa hrvatskoga jezika za niže razrede osnovne škole
Analiza programa hrvatskoga jezika za niže razrede osnovne škole // Komunikacijska kompetencija u višejezičnoj sredini I.:prikazi, problemi, putokazi / Matešić, Krunoslav (ur.).
Zagreb : Jastrebarsko: Naklada Slap, 2002. str. 19-25
CROSBI ID: 242756 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Analiza programa hrvatskoga jezika za niže razrede osnovne škole
(The Analysis of the Croatian Lanaguage Curriculum in Lower Class of Elemenary School)
Autori
Pavličević-Franić, Dunja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
Komunikacijska kompetencija u višejezičnoj sredini I.:prikazi, problemi, putokazi
Urednik/ci
Matešić, Krunoslav
Izdavač
Naklada Slap
Grad
Zagreb : Jastrebarsko
Godina
2002
Raspon stranica
19-25
ISBN
953-191-209-2
Ključne riječi
program hrvatskoga jezika, udžbenici hrvatskoga jezika, nastava hrvatskoga jezika
(Croatian language curriculum, Croatian language textbooks, Croatian language tutorial)
Sažetak
Poučavanje hrvatskoga jezika, kao nastavnoga predmeta u školama, prisutno je u hrvatskoj školskoj praksi već gotovo pet stotina godina. Obrazovanje, pak, učitelja provodi se sutavno od sredine 19. stoljeća. Danas se hrvatski jezik u osnovnoj školi uči i poučava šest ili pet sati tjedno. No, službeni program uglavnom predviđa usvajanje gramatičko-pravopisnih sadržaja na teorijskoj razini (lingvistička kompetencija), inzistirajući na zapamćivanju i što točnijoj reprodukciji jezičnih sadržaja. Nastavi izražavanja (komunikacijska kompetencija)posvećuje se nedovoljna pozornost, iako istraživanja potvrđuju da je u ranoj fazi jezičnoga učenja/usvajanja primjerenije započeti obrnutim slijedom (komunikacijom do gramatike). s
Izvorni jezik
Hrvatski, engleski
Znanstvena područja
Filologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb,
Filozofski fakultet, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Dunja Pavličević-Franić
(autor)