Pregled bibliografske jedinice broj: 242093
Utjecaj tipa tramvajskog vozila na razinu buke
Utjecaj tipa tramvajskog vozila na razinu buke, 2006. (popularni rad).
CROSBI ID: 242093 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj tipa tramvajskog vozila na razinu buke
(Tram type impact on noise level)
Autori
Lakušić, Stjepan ; Dragčević, Vesna ; Rukavina, Tatjana
Izvornik
ZET, siječanj 2006, Broj 1, str. 16
Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, popularni rad
Godina
2006
Ključne riječi
buka; urbana sredina; tramvaj; kolosijek; sistem pričvršćenja tračnice; vozna površina tračnice
(noise; urban zones; tram; track; fastening system; rail running surface)
Sažetak
U urbanim sredinama buka je jedan od glavnih uzroka smanjenja kvalitete života, konstantno je prisutna i utječe na mnoge aspekte svakodnevnog života. Sve su učestalije pritužbe građana koji žive i rade u gradskim područjima smještenim uz prometnice s značajnim obimom cestovnog i tramvajskog prometa. Tramvajski promet u Zagrebu znatno je veći nego u ostalim Europskim gradovima u kojima predstavlja okosnicu javnog gradskog prijevoza (prema podacima International Union of Public Transport - UITP). Povećanja razine buke koja se javljaju uslijed prometovanja tramvaja ovise ne samo o kolosijeku (karakteristika vozne površine tračnice, tip kolosiječne konstrukcije, način zatvaranja kolosijeka) već i o tramvajskom vozilu (tipu, starosti, brzini kretanja te vrsti i stanju kotača tramvajskih vozila). U cilju poduzimanja adekvatnih mjera za smanjenje razine buke uslijed prometovanja tramvaja, Zavod za prometnice Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, proveo je istraživanje utjecaja tipa tramvajskih vozila na razinu buke. Istraživanje je provedeno u suradnji s Zagrebačkim električnim tramvajem u okviru Znanstvenog projekta ''Gornji ustroj gradskih željeznica'' finaciranog od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske. Mjerenja razine buke uslijed prometovanja tramvajskih vozila provedena su na novim kolosijecima s ravnom voznom površinom te na kolosijecima u eksploataciji gdje su u pravilu prisutne geometrijske neravnine na voznoj površini. Analizirana su četiri tipa tramvajskih konstrukcija s obzirom na način pričvršćenja tračnice i način zatvaranja kolosijeka te su razmatrana tramvajska vozila četiri proizvođača tramvaja, Đuro Đaković, ČKD Tatra, Düwag i Končar, koja su u sastavu voznog parka ZET-a. Rezultati istraživanja pomoći će pri donošenju odluke o dinamici zamijene tramvajskih vozila novima, a sve u cilju poboljšanja stanja u okolišu s aspekta zaštite od povišenih razina buke.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo