Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 242093

Utjecaj tipa tramvajskog vozila na razinu buke


Lakušić, Stjepan; Dragčević, Vesna; Rukavina, Tatjana
Utjecaj tipa tramvajskog vozila na razinu buke, 2006. (popularni rad).


CROSBI ID: 242093 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj tipa tramvajskog vozila na razinu buke
(Tram type impact on noise level)

Autori
Lakušić, Stjepan ; Dragčević, Vesna ; Rukavina, Tatjana

Izvornik
ZET, siječanj 2006, Broj 1, str. 16

Vrsta, podvrsta
Ostale vrste radova, popularni rad

Godina
2006

Ključne riječi
buka; urbana sredina; tramvaj; kolosijek; sistem pričvršćenja tračnice; vozna površina tračnice
(noise; urban zones; tram; track; fastening system; rail running surface)

Sažetak
U urbanim sredinama buka je jedan od glavnih uzroka smanjenja kvalitete života, konstantno je prisutna i utječe na mnoge aspekte svakodnevnog života. Sve su učestalije pritužbe građana koji žive i rade u gradskim područjima smještenim uz prometnice s značajnim obimom cestovnog i tramvajskog prometa. Tramvajski promet u Zagrebu znatno je veći nego u ostalim Europskim gradovima u kojima predstavlja okosnicu javnog gradskog prijevoza (prema podacima International Union of Public Transport - UITP). Povećanja razine buke koja se javljaju uslijed prometovanja tramvaja ovise ne samo o kolosijeku (karakteristika vozne površine tračnice, tip kolosiječne konstrukcije, način zatvaranja kolosijeka) već i o tramvajskom vozilu (tipu, starosti, brzini kretanja te vrsti i stanju kotača tramvajskih vozila). U cilju poduzimanja adekvatnih mjera za smanjenje razine buke uslijed prometovanja tramvaja, Zavod za prometnice Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, proveo je istraživanje utjecaja tipa tramvajskih vozila na razinu buke. Istraživanje je provedeno u suradnji s Zagrebačkim električnim tramvajem u okviru Znanstvenog projekta ''Gornji ustroj gradskih željeznica'' finaciranog od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske. Mjerenja razine buke uslijed prometovanja tramvajskih vozila provedena su na novim kolosijecima s ravnom voznom površinom te na kolosijecima u eksploataciji gdje su u pravilu prisutne geometrijske neravnine na voznoj površini. Analizirana su četiri tipa tramvajskih konstrukcija s obzirom na način pričvršćenja tračnice i način zatvaranja kolosijeka te su razmatrana tramvajska vozila četiri proizvođača tramvaja, Đuro Đaković, ČKD Tatra, Düwag i Končar, koja su u sastavu voznog parka ZET-a. Rezultati istraživanja pomoći će pri donošenju odluke o dinamici zamijene tramvajskih vozila novima, a sve u cilju poboljšanja stanja u okolišu s aspekta zaštite od povišenih razina buke.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Građevinarstvo



POVEZANOST RADA


Projekti:
0082221

Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Lakušić, Stjepan; Dragčević, Vesna; Rukavina, Tatjana
Utjecaj tipa tramvajskog vozila na razinu buke, 2006. (popularni rad).
Lakušić, S., Dragčević, V. & Rukavina, T. (2006) Utjecaj tipa tramvajskog vozila na razinu buke. ZET, siječanj 2006, Broj 1, str. 16. Popularni rad.
@unknown{unknown, author = {Laku\v{s}i\'{c}, Stjepan and Drag\v{c}evi\'{c}, Vesna and Rukavina, Tatjana}, year = {2006}, keywords = {buka, urbana sredina, tramvaj, kolosijek, sistem pri\v{c}vr\v{s}\'{c}enja tra\v{c}nice, vozna povr\v{s}ina tra\v{c}nice}, title = {Utjecaj tipa tramvajskog vozila na razinu buke}, keyword = {buka, urbana sredina, tramvaj, kolosijek, sistem pri\v{c}vr\v{s}\'{c}enja tra\v{c}nice, vozna povr\v{s}ina tra\v{c}nice} }
@unknown{unknown, author = {Laku\v{s}i\'{c}, Stjepan and Drag\v{c}evi\'{c}, Vesna and Rukavina, Tatjana}, year = {2006}, keywords = {noise, urban zones, tram, track, fastening system, rail running surface}, title = {Tram type impact on noise level}, keyword = {noise, urban zones, tram, track, fastening system, rail running surface} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font