Pregled bibliografske jedinice broj: 241351
Troškovi i koristi cestovne infrastrukture
Troškovi i koristi cestovne infrastrukture, 2005., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 241351 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Troškovi i koristi cestovne infrastrukture
(Cost-benefit Analysis of Road Infrastructure)
Autori
Šišinački, Jelena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
15.06
Godina
2005
Stranica
219
Mentor
Puljić, Ante
Ključne riječi
analiza troškova i koristi; ekonomika blagostanja; javno dobro; prometna infrastruktura
(Cost-benefit analysis; Welfare Economics; Public Goods; Transport Infrastructure)
Sažetak
Izgradnjom infrastrukture, pa tako i izgradnjom autocesta, stvara se čitav niz pozitivnih i negativnih učinaka, poput troškova izgradnje i upravljanja cestama, odnosno, koristi koje se ogledaju u smanjenju operativnih troškova vozila, povećanju sigurnosti te ušteda u vremenu putovanja. Međutim, uz te učinke, pojavljuje se i čitav niz neizravnih učinaka, poput utjecaja na regionalni razvoj ili povećanja emisija CO2. Primjenom analize troškova i koristi moguće je grupirati učinke, procijeniti ih i na temelju određenih pokazatelja donositeljima odluka omogućiti odabir između nekoliko mogućnosti. « ; ; Troškovi i koristi cestovne infrastrukture» ; ; je rad u kojemu se detaljno prikazuje analiza troškova i koristi - metoda koja se od početka 1960-ih godina koristi za ocjenu društvene opravdanosti ulaganja u cestovnu infrastrukturu. Ishodište analize troškova i koristi je u ekonomici blagostanja pa je posebno poglavlje posvećeno upravo toj temi. Obzirom da je infrastruktura javno dobro, definicija javnog dobra, koncept potrošačkog viška, obilježje ponude i potražnje za javnim dobrom također se razmatraju. Središnji dio rada posvećen je učincima koje stvara izgradnja cestovne infrastrukture, s posebnim osvrtom na dvije metode koje se posebno bave međuodnosom izgradnje cestovne infrastrukture i društveno – ekonomskog razvoja: SASI modelom i PENAR metodom. Primjenom ovih metoda dokazana je hipoteza o povezanosti izgradnje autocesta s regionalnim razvojem, uz zaključak da je ta veza to jača što je područje dislociranije i gospodarski slabije razvijeno.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA