Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 241351

Troškovi i koristi cestovne infrastrukture


Šišinački, Jelena
Troškovi i koristi cestovne infrastrukture, 2005., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 241351 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Troškovi i koristi cestovne infrastrukture
(Cost-benefit Analysis of Road Infrastructure)

Autori
Šišinački, Jelena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
15.06

Godina
2005

Stranica
219

Mentor
Puljić, Ante

Ključne riječi
analiza troškova i koristi; ekonomika blagostanja; javno dobro; prometna infrastruktura
(Cost-benefit analysis; Welfare Economics; Public Goods; Transport Infrastructure)

Sažetak
Izgradnjom infrastrukture, pa tako i izgradnjom autocesta, stvara se čitav niz pozitivnih i negativnih učinaka, poput troškova izgradnje i upravljanja cestama, odnosno, koristi koje se ogledaju u smanjenju operativnih troškova vozila, povećanju sigurnosti te ušteda u vremenu putovanja. Međutim, uz te učinke, pojavljuje se i čitav niz neizravnih učinaka, poput utjecaja na regionalni razvoj ili povećanja emisija CO2. Primjenom analize troškova i koristi moguće je grupirati učinke, procijeniti ih i na temelju određenih pokazatelja donositeljima odluka omogućiti odabir između nekoliko mogućnosti. &laquo ; ; Troškovi i koristi cestovne infrastrukture&raquo ; ; je rad u kojemu se detaljno prikazuje analiza troškova i koristi - metoda koja se od početka 1960-ih godina koristi za ocjenu društvene opravdanosti ulaganja u cestovnu infrastrukturu. Ishodište analize troškova i koristi je u ekonomici blagostanja pa je posebno poglavlje posvećeno upravo toj temi. Obzirom da je infrastruktura javno dobro, definicija javnog dobra, koncept potrošačkog viška, obilježje ponude i potražnje za javnim dobrom također se razmatraju. Središnji dio rada posvećen je učincima koje stvara izgradnja cestovne infrastrukture, s posebnim osvrtom na dvije metode koje se posebno bave međuodnosom izgradnje cestovne infrastrukture i društveno – ekonomskog razvoja: SASI modelom i PENAR metodom. Primjenom ovih metoda dokazana je hipoteza o povezanosti izgradnje autocesta s regionalnim razvojem, uz zaključak da je ta veza to jača što je područje dislociranije i gospodarski slabije razvijeno.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
0002001

Ustanove:
Ekonomski institut, Zagreb

Profili:

Avatar Url Jelena Šišinački (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Šišinački, Jelena
Troškovi i koristi cestovne infrastrukture, 2005., doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb
Šišinački, J. (2005) 'Troškovi i koristi cestovne infrastrukture', doktorska disertacija, Ekonomski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}i\v{s}ina\v{c}ki, Jelena}, year = {2005}, pages = {219}, keywords = {analiza tro\v{s}kova i koristi, ekonomika blagostanja, javno dobro, prometna infrastruktura}, title = {Tro\v{s}kovi i koristi cestovne infrastrukture}, keyword = {analiza tro\v{s}kova i koristi, ekonomika blagostanja, javno dobro, prometna infrastruktura}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, author = {\v{S}i\v{s}ina\v{c}ki, Jelena}, year = {2005}, pages = {219}, keywords = {Cost-benefit analysis, Welfare Economics, Public Goods, Transport Infrastructure}, title = {Cost-benefit Analysis of Road Infrastructure}, keyword = {Cost-benefit analysis, Welfare Economics, Public Goods, Transport Infrastructure}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font