Pregled bibliografske jedinice broj: 241108
Prednapeti nadvožnjak od betona visoke čvrstoće
Prednapeti nadvožnjak od betona visoke čvrstoće, 2005., diplomski rad, Građevinski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 241108 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prednapeti nadvožnjak od betona visoke čvrstoće
(Prestressed overpass with high-strength concrete)
Autori
Popovac, Nina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Građevinski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
17.02
Godina
2005
Stranica
75
Mentor
Radić, Jure
Ključne riječi
prednapeti; nadvožnjak; visoka čvrstoća
(presstress; overpass; high strength)
Sažetak
Primjenom betona visoke čvrstoće u mostogradnji kod nas očekuju se gospodarski probici i promicanje hrvatskog graditeljstva. Prema EC 2, betonima visoke č vrsto ć e smatraju se oni čvrstoće veće od 60 N/mm 2 , točnije betoni C60/70 i više. Gornja granica je C115/125. Razvojem tehnologije betona pretpostavlja se da ć e ova granice i dalje rasti. Kod ovog nadvožnjaka korišten je C115/125. Prednosti betona visokih čvrstoća su višestruke: - ve ć a sloboda u projektiranju - smanjenje težine i dimenzija konstrukcije - reducirano puzanje - manja propusnost - otpornost na udarce, abraziju i eroziju Nedostaci ovih betona su reducirana duktilnost, ve ć a cijena u odnosu na normalni beton, zahtjevnija njega, ve ć e skupljanje. Treba uzeti u obzir opasnost od globalne ili lokalne nestabilnosti kao posljedicu smanjenja krutosti. Aktualni problem betona visokih č vrsto ć a je nedovoljno poznavanje njegovih karakteristika zbog č ega se teško integrira u postoje ć e propise. Logi č an izbor za objekte od betona visoke č vrsto ć e su tla č ni ili prednapeti konstruktivni sustavi. Usvojeni konstruktivni sustav je plo č asti prednapeti okvir. Okvir se bolje ponaša pod horizontalnim optere ć enjem od potresa. Grani č na vitkost plo č astog prednapetog kontinuiranog nosa č a prema iskustvu iznosi l/h = 30. Ukoliko se radi o okvirnim mostovima, ta vijednost može se pove ć ati, pa je ovdje l/h = 36. Nepovoljno je kod ovakvog sustava što se javljaju sekundarni momenti od temperature, prednapinjanja, puzanja i skupljanja. Ti momenti su uzeti u obzir kod provjere grani č nih stanja i ustanovljeno je da njihov utjecaj nije presudan.Otvor nadvožnjaka je odre đ en slobodnim profilom autoceste u ravnici č ije su dimenzije 32, 9 x 4, 85 m. Prilago đ avaju ć i otvore zahtijevanom slobodnom profilu bez mogu ć nosti postavljanja stupa u razdjelni trak, rasponi su 26, 0 + 36, 0 + 26, 0 m, a ve ć i krajnji rasponi su proizašli iz sprje č avanja odizanja rasponskog sklopa na upornjacima. Rasponski sklop je upet sa stupovima. Visine stupova su 695 cm. U dnu stupa popre č ni presjek je dimenzija 120 x 60 cm, a na vrhu su dimenzije 120 x 100 cm.Popre č ni presjek je prednapeta plo č a konstruktivne visine 100 cm širine 674 cm, a na rubovima su konzole za pješa č ki hodnik duljine 160 cm. Sustav prednapinjanja je Dywidag, koristi se 15 užadi tipa 6822, popre č nog presjeka č elika 33 cm 2 . Izvodi se djelomi č no prednapinjanje, sila prednapinjanja je takva da za nefaktorizirano stalno, dodatno stalno i 20% prometnog optere ć enja nema vla č nih naprezanja u rasponskom sklopu. Maksimalna tla č na naprezanja su iznosila 24, 6 N/mm 2 , što je dosta manje nego što ovaj beton može podnijeti (dopuštena naprezanja mogu se uzeti kao 38, 3 N/mm 2 ). Dakle, isti nadvožnjak može se izvesti s betonom niže č vrsto ć e, npr. C 60/70. U današnjim uvjetima odnosa kvalitete gradiva, postupaka izgradnje i strukturalnih koncepcija, može se pokazati ekonomski povoljnije izvesti nadvožnjak od betona niže č vrsto ć e C 60/70, iako zahtjeva više armature, daje ve ć i progib i ima lošija trajnosna svojstva. Nakon što se pokaže pouzdanost ve ć izvedenih gra đ evina od betona visoke č vrsto ć e, on ć e postati nezamjenljiv materijal u izvedbi mostova pa i nadvožnjaka. Predvi đ a se njegovo sve u č estalije korištenje, ponajviše kod montažne i polumontažne gradnje prednapetih i tla č nih sustava, spregnutih nosača.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA