Pregled bibliografske jedinice broj: 240670
Idejna rješenja mosta za prijelaz s kopna na Pelješac
Idejna rješenja mosta za prijelaz s kopna na Pelješac // Prometna povezanost Dubrovačko-neretvanske županije / Radić, Jure (ur.).
Zagreb: Hrvatski inženjerski savez ; Građevinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Institut građevinarstva Hrvatske, 2004. str. 113-122 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 240670 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Idejna rješenja mosta za prijelaz s kopna na Pelješac
(Studies of the mainland - Pelješac crossing)
Autori
Šavor, Zlatko ; Radić, Jure ; Mujkanović, Nijaz ; Prpić, Veljko ; Puž, Goran
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Prometna povezanost Dubrovačko-neretvanske županije
/ Radić, Jure - Zagreb : Hrvatski inženjerski savez ; Građevinski fakultet Sveučilišta u Zagrebu ; Institut građevinarstva Hrvatske, 2004, 113-122
Skup
Prometna povezanost Dubrovačko-neretvanske županije
Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 25.03.2004. - 26.03.2004
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kopno i poluotok Pelješac; tri alternativne rasponske konstrukcije; betonska; čelična; spregnuta
(mainland and Pelješac peninsula; superstructure types; prestressed concrete; steel and composite alternatives)
Sažetak
Most između kopna i poluotoka Pelješca povezivati će najjužnije dijelove Hrvatske unutar njezinih granica. U radu su prikazane studije mostova izrađene na Građevinskom fakultetu u Zagrebu, na Zavodu za konstrukcije. Studije su zasnovane na skromnim pristupačnim podlogama, tako da su neke okolnosti vezane uz lokaciju prijelaza pretpostavljene. Osim ekonomskih razmatranja, na konačni projekt znatno će utjecati seizmičnost područja, uvjeti temeljenja, jačina vjetra, kao i ekološki uvjeti. Autori smatraju da bi najbolje rješenje za čvrsti prijelaz predstavljao gredni most srednjeg raspona i to iz tehničkih i iz ekonomskih razloga. Prikazane su tri alternativne rasponske konstrukcije grednog mosta: betonska, čelična i spregnuta. Njihovi glavni kreću se od 60 m do 150 m i prilagođeni su usvojenim postupcima izvedbe. Prikazan je i postupak temeljenja na morskom dnu. Za slučaj da iz nekog razloga bude potrebno povećati središnji raspon mosta, prikazana je i varijanta visećeg mosta raspona 900 m.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
0082219
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb
Profili:
Jure Radić
(autor)
Goran Puž
(autor)
Nijaz Mujkanović
(autor)
Zlatko Šavor
(autor)
Veljko Prpić
(autor)